loading

GVH: a járványhelyzet kihasználása miatt 85 millió forintos bírságot kapott az Ékszer TV-t üzemeltető cég

2021. szept. 30. 13:01
2 perces olvasmány
GVH: a járványhelyzet kihasználása miatt 85 millió forintos bírságot kapott az Ékszer TV-t üzemeltető cég

Jogsértőnek találta a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) az Ékszer TV járvány elleni védőeszközöket (maszkokat, kézfertőtlenítőt, vitaminokat) árusító műsorait, ezért 85 millió forintos bírságot szabott ki a műsort üzemeltető Emporia Style Kft.-re - közölte a GVH kedden az MTI-vel.

A közlemény szerint a GVH lezárta a vizsgálatát, amelyet az Ékszer TV koronavírus-járvánnyal összefüggő termékeket értékesítő adásai miatt folytatott.

A műsor a pandémia első hulláma idején, 2020 tavaszán országos tv-csatornákon keresztül értékesített a védekezéshez használt eszközöket: kéztisztító gélt, légzésvédelmi maszkot és immunerősítő multivitamint.

A versenyhatóság megállapította, hogy az adásban látható kedvezmények valótlanok voltak.
A műsorban hirdetett kéztisztító-csomag csaknem 60 ezer forintos "eredeti" árról indult, az eljárás azonban feltárta, hogy a kiinduló árak fiktívek: a cég korábban soha nem alkalmazta őket.

A GVH szerint jogsértőnek bizonyult a műsor nézőinek sürgetése is: a fogyasztókat többek között visszaszámláló óra, illetve a termékek korlátosságának, készlethiányának sulykolása biztatta mihamarabbi vásárlásra. Példaként a "Hiánycikk Európában, mi is a lehetetlennel küzdünk", illetve "Sajnos a készleteink kimerültek és a következő időszakban nagy valószínűséggel nem lesz kapható" mondatokat említették.

A vizsgálat azonban feltárta, hogy a termékek beszerzése a cég számára nem járt sem különösebb nehézséggel, sem többletköltséggel, így azokat a hiánnyal fenyegető folyamatos reklámüzenetek ellenére hónapokon keresztül azonos feltételekkel tudta kínálni a műsorban.

A GVH a jogsértésekért 85 millió forintos bírságot rótt ki a műsort üzemeltető Emporia Style Kft.-re. A hivatal döntésében figyelembe vette többek között, hogy a járvány első hullámának idején a fogyasztók a védekezést segítő eszközökből nagyobb volumenben, akár a korábbinál sokkal drágábban is hajlamosak voltak vásárolni. A nézők így az ilyen termékek készleteivel, elérhetőségével kapcsolatos üzenetekkel szemben kiszolgáltatottá, a reklámokra különösen érzékennyé váltak.

A probléma ezzel csupán annyi, hogy a 24.hu értesülései szerint
az Ékszer TV adását üzemletető társaságnak a tavalyi bevétele több mint hétmilliárd forint volt.

A hatóság - többek között a jogsértő reklámokra való közvetlen ráhatás hiányában - egyúttal megszüntette az eljárást a műsorokat sugárzó ATV-vel, illetve egy érintett reklámügynöki céggel szemben - olvasható a GVH közleményében.

Az X- és Telegram-csatornáinkra feliratkozva egyetlen hírről sem maradsz le!
Támogassa munkánkat!

Mi a munkánkkal háláljuk meg a megtisztelő figyelmüket és támogatásukat. A Magyarjelen.hu (Magyar Jelen) sem a kormánytól, sem a balliberális, nyíltan globalista ellenzéktől nem függ, ezért mindkét oldalról őszintén tud írni, hírt közölni, oknyomozni, igazságot feltárni.

Támogatás
Nyílt sisak
Friss hírek
Támogassa munkánkat!

Mi a munkánkkal háláljuk meg a megtisztelő figyelmüket és támogatásukat. A Magyarjelen.hu (Magyar Jelen) sem a kormánytól, sem a balliberális, nyíltan globalista ellenzéktől nem függ, ezért mindkét oldalról őszintén tud írni, hírt közölni, oknyomozni, igazságot feltárni.

Támogatás