Senki nem élte túl az indiai repülőgép-katasztrófát

A rendőrség előrejelzései szerint nincsenek túlélők abban a Gatwickbe tartó Boeingben, amely ma reggel zuhant le Indiában, 242 utast, köztük 53 britet szállítva – mondta G. S. Malik regionális rendőrfőnök újságíróknak, miközben a mentőcsapatok kétségbeesett erőfeszítéseket tettek az áldozatok felkutatására.
A tisztviselő hozzátette, hogy mivel a repülőgép egy lakónegyedben zuhant le, ahol néhány iroda is található, néhány helyi lakos is meghalhatott – számol be a Daily Mail.
A közösségi médiában megosztott videókon látható, amint a repülőgép gyorsan zuhanni kezd – orral felfelé – mielőtt egy épületnek ütközött és tűzgolyóként robbant fel.
Láthatólag a repülőgép egy része belecsapódott egy helyi orvosi egyetembe és kórházba. A halálos áldozatok száma még nem ismert, de a mentők szerint eddig legalább 30 holttestet hoztak ki egy épületből.
„Az irodánk közel van ahhoz az épülethez, ahol a repülőgép lezuhant. Láttuk, hogy az épületből emberek a második és harmadik emeletről ugrottak ki, hogy mentsék magukat. A repülőgép lángokban állt” – mondta egy helyi lakos.
Az Air India 171-es járata, egy Boeing 787-8 Dreamliner nem sokkal a gudzsaráti Ahmedabad repülőteréről való felszállás után, 13:40 körül (08:10 GMT) zuhant le – közölték a tisztviselők.
Az utasok között 169 indiai, 53 brit, hét portugál és egy kanadai állampolgár volt. A fedélzeten tartózkodók közül tizenegyen gyerekek voltak, köztük két újszülött. Két pilóta és 10 utaskísérő is volt a fedélzeten.
Madarak okozhatták a balesetet?
Saurabh Bhatnagar kapitány, egy korábbi pilóta az NDTV helyi csatornának elmondta, hogy a repülőgép ijesztő süllyedését bemutató felvételek „úgy néznek ki, mintha több madár találta volna el a gépet, és mindkét hajtómű elvesztette volna az energiaellátását”.
A felszállás tökéletes volt – mondta. „És szerintem a repülőgép a futómű felhúzása előtt elkezdett süllyedni, ami csak abban az esetben történhet meg, ha a hajtóművek teljesítménye csökken, vagy ha a repülőgép már nem fejleszt felhajtóerőt.”
Sanjay Lazar repülési szakértő megjegyezte, hogy a 171-es járat, egy Boeing 787 Dreamliner, mindössze 11 éves volt, így nem valószínű, hogy műszaki problémák álltak a háttérben. A gépet Summeet Sabharwal kapitány irányította, aki 8200 órányi tapasztalattal rendelkezett.
A madárcsapás „megmagyarázná, hogy a repülőgépnek miért nem volt elég ereje a felemelkedéshez” – mondta. „Ha a felszálláskor több madártalálat érte a gépet, akkor valószínűleg nem tudott volna túllépni a 6-7 perces küszöbön, és zuhanni kezdett volna.”
Mi a munkánkkal háláljuk meg a megtisztelő figyelmüket és támogatásukat. A Magyarjelen.hu (Magyar Jelen) sem a kormánytól, sem a balliberális, nyíltan globalista ellenzéktől nem függ, ezért mindkét oldalról őszintén tud írni, hírt közölni, oknyomozni, igazságot feltárni.
Támogatás