daextlwcn_print_scripts(false);

Jelentős változások történtek az állami horgászvizsgát igazoló dokumentumok elfogadásában január elsejétől – derül ki a Magyar Országos Horgász Szövetség (Mohosz) és a Horgászjegy Kft. tájékoztatásából.

Ahhoz, hogy valaki horgász lehessen és a horgászati jogosultsághoz szükséges iratokat (állami horgászjegy, területi jegy) ki tudja váltani a Mohosz HORINFO szakrendszerébe, legelőször regisztrálnia kell, majd ki kell váltania a Magyar Horgászkártyát.

Ahhoz, hogy az állami horgászjegy is megvásárolható legyen, a horgásznak horgászvizsgát kell tennie, vagy igazolnia kell hiteles dokumentummal az állami horgászvizsga meglétének tényét.

A 2024. január 1-jétől hatályos jogszabályváltozás meghatározza, hogy ez évtől a horgász milyen dokumentummal tudja csak igazolni a horgászvizsga tényét, amennyiben ilyen dokumentummal nem rendelkezik, akkor a horgászvizsgát kell tennie.

Mit jelent a jogszabályváltozás?

A jogszabályváltozás azt határozta meg, hogy január 1-jétől horgászvizsgát igazoló dokumentumként csak és kizárólag a 2019. és 2020. években tett („papíralapú”) horgászvizsga fogadható már csak el, annak horgász általi hiteles bemutatása és a HORINFO szakrendszerbe történő beazonosítható feltöltésével.

A jogszabály kitér arra is, hogy ezen dokumentum mellett a 2019. év után kiváltott állami jegy bemutatása is igazoló dokumentum lehet, de ez irreleváns, hiszen aki 2019. utáni állami jegyet mutat be, azon horgász már a HORINFO szakrendszeren keresztül váltotta ki azt, melyet nem tudott megtenni korábbi szakrendszerbe történő regisztráció és horgászvizsga igazolás nélkül.

Kinek kell 2024. január 1-jétől elektronikus horgászvizsgát tennie?

1. Az új horgászjelölteknek, akiknek semmiféle horgászati előzménye nincs (nem regisztráltak a HORINFO szakrendszerben, nem tettek korábban horgászvizsgát).

2. Azon horgászoknak, akik az elmúlt 6 évben (2019. január 1-jét követően) nem regisztráltak a HORINFO szakrendszerben. Ezen horgászok 2019. év előtti horgászvizsgáit, állami jegyeit nem fogadják el a Mohosz szervezetrendszerébe tartozó egyesületek és azok értékesítési pontjai.

Ilyen esetben a HORINFO szakrendszerbe ezen korábbi dokumentumok feltöltése tilos, a horgásznak elektronikus vizsgát kell tennie. Ennek fő oka az elmúlt évek jogszabályi változásaiban keresendő.

Ez alól kivétel a II. bekezdés 2. pontjában szereplő azon horgász, aki a 2019. és 2020. években igazolni tudja, hogy horgászvizsgát tett.

A jogszabályi megfelelősség szerinti dokumentum feltöltések ellenőrzése a Mohosz a HORINFO szakrendszerbe történő dokumentumfeltöltést a szakrendszer által biztosított logolás útján ellenőrzi, és a horgászokat vizsgára kötelezheti, a rendelkezést be nem tartó egyesület és értékesítési pont felé pedig a Mohosz Választmányának szankciós rendelkezési szerint eljárást kezdeményezhet.

(pecaverzum nyomán)

A Twitter- és Telegram-csatornáinkra feliratkozva egyetlen hírről sem maradsz le!

IMPRESSZUM

Felelős kiadó: Innovatív Kommunikáció Alapítvány
Főszerkesztő: Horváth Tamás

© 1999 – 2024 Magyar Jelen, magyarjelen.hu
Exit mobile version
daextlwcn_print_scripts(true);