Az idei Kínai Nagydíjon – amely sprinthétvégét is hozott – eleinte megjósolhatatlan volt, hogy melyik csapat dominálhat, hiszen a nyers tempón túl a gumikezelésé volt a főszerep a pálya adottságai miatt. Ezért sem a sprintfutamon (amelyet meglepetésre a ferraris Hamilton nyert), sem a nagydíjon nem láthattunk látványos akciókat, azonban taktikázás szempontjából izgalmas versenyhétvégén vagyunk túl.
A mclarenes Oscar Piastri kezdhetett pole-pozícióból, csapattársa, Lando Norris viszont csak a 2. sorból indulhatott. A brit pilóta aztán az első körben egy bravúros előzéssel feljött csapattársa mögé a 2. helyre, amelyet a verseny végéig meg tudott őrizni. A Ferrarik a sprintfutamos sikerük után, sem az időmérő edzésen, sem a versenyen nem tudtak villogni – utólag ki is zárták őket.
Ráadásul Charles Leclerc első szárnyának bal véglapja le is szakadt, miután találkozott a szintén ferraris Hamilton autójával. Érdekes módon a sérülés nemhogy rontott, de úgy tűnt, javított is a tűzpiros autó teljesítményén.
A futam legnagyobb meglepetését talán a Haas okozta, hiszen kettős pontszerzéssel fejezték be a nagydíjat, amely a pocsék Ausztrál Nagydíj után egy kis önbizalmat adhat az amerikai csapatnak.
Bár a Pirelli eleinte két kiállásos stratégiát jósolt, végül az élmezőny nagy része egy kiállással végig tudott menni az 56 körből álló futamon, így a látványos előzések helyett a csapatok döntéseit lehetett izgalommal figyelni. Az egyetlen kieső Fernando Alonso volt, akinek fékprobléma miatt kellett feladnia a versenyt.
Végül a stratégiának is köszönhetően simán Oscar Piastri nyert, őt követte a csapattársa, a dobogó legalsó fokára pedig a mercedeses George Russell állhatott. A következő versenyhétvégét Japánban rendezik április 4–6. között, amely újabb izgalmakat hozhat. Két futam után Lando Norris 44 ponttal áll az élen az összetettben Max Verstappen és Oscar Piastri előtt.
Három versenyzőt is kizártak
Lewis Hamiltont, Charles Leclerc-t és Pierre Gaslyt diszkvalifikálták a verseny után. Hamiltont a padlólemez túlkopása miatt, míg Leclerc-t és Gaslyt az autó szabálytalan súlya miatt diszkvalifikálta a versenybíróság, ami főleg a Ferrari számára nagyon érzékeny veszteség a pontok tekintetében.
A Kínai Nagydíj végeredménye:
1. Oscar Piastri (McLaren) 1:30:55.026
2. Lando Norris (McLaren) +9.748s
3. George Russell (Mercedes) +11.097s
4. Max Verstappen (Red Bull) +16.656s
5. Esteban Ocon (Haas) +49.969s
6. Kimi Antonelli (Mercedes) +53.748s
7. Alexander Albon (Williams) +56.321s
8. Oliver Bearman (Haas) +61.303s
9. Lance Stroll (Aston Martin) +70.204s
10. Carlos Sainz (Williams) +76.387s
11. Isack Hadjar (Racing Bulls) +78.875s
12. Liam Lawson (Red Bull) +81.147s
13. Jack Doohan (Alpine) +88.401s
14. Gabriel Bortoleto (Kick Sauber) +1 kör
15. Nico Hulkenberg (Kick Sauber) +1 kör
16. Yuki Tsunoda (Racing Bulls) +1 kör
Nem fejezte be a versenyt:
Fernando Alonso (Aston Martin)
Az egyéni világbajnokság állása:
1. Lando Norris (McLaren) 44 pont
2. Max Verstappen (Red Bull) 36 pont
3. George Russell (Mercedes) 35 pont
4. Oscar Piastri (McLaren) 34 pont
5. Kimi Antonelli (Mercedes) 22 pont
6. Alexander Albon (Williams) 16 pont
7. Lance Stroll (Aston Martin) 10 pont
8. Esteban Ocon (Haas) 10 pont
9. Lewis Hamilton (Ferrari) 9 pont
10. Charles Leclerc (Ferrari) 8 pont
11. Nico Hulkenberg (Kick Sauber) 6 pont
12. Oliver Bearman (Haas) 4 pont
13. Yuki Tsunoda (Racing Bulls) 3 pont
14. Carlos Sainz (Williams) 1 pont
15. Pierre Gasly (Alpine) 0 pont
16. Isack Hadjar (Racing Bulls) 0 pont
17. Liam Lawson (Red Bull) 0 pont
18. Jack Doohan (Alpine) 0 pont
19. Gabriel Bortoleto (Kick Sauber) 0 pont
Nem fejezett még be versenyt: Fernando Alonso (Aston Martin)
A csapat világbajnokság állása:
1. McLaren 78 pont
2. Mercedes 57 pont
3. Red Bull 36 pont
4. Ferrari 17 pont
5. Williams 17 pont
6. Haas 14 pont
7. Aston Martin 10 pont
8. Kick Sauber 6 pont
9. Racing Bulls 3 pont
10. Alpine 0 pont
P. V.
Az X- és Telegram-csatornáinkra feliratkozva egyetlen hírről sem maradsz le!