– Lassan már minden hétre jut egy, a közlekedésben dolgozókat érintő problémakör, hiszen beszéltünk az elmúlt időszakban a MÁV és a Volánbusz helyzetéről, sajnos most a BKV-ról szivárognak hozzánk a rossz hírek – kezdte sajtótájékoztatóját Lantos János, a Mi Hazánk munkaügyi kabinetjének elnöke.
– Nehéz minősíteni azt a hozzáállást, amelyet a BKV vezetőségétől tapasztalunk, amikor is az általános emberhiányt és a mostoha körülményeket nem béremeléssel és a körülmények javításával kívánják orvosolni, hanem túlórák erőltetésével. Főleg nem akkor, ha figyelembe vesszük, hogy egy járművezető esetében mivel jár, ha fáradtan, kialvatlanul túlórára kényszerítik! Egyértelmű, hogy ez rendkívül balesetveszélyes, veszélyezteti a BKV-dolgozó, az utasok és a közlekedésben részt vevők testi épségét is – fejtette ki.
Ezeket az információkat az Egységes Közlekedési Szakszervezettől tudják, akik szerint az ajánlat nemcsak méltatlan, de veszélyes is. Naszályi Gábor elnök elismeri, hogy a BKV végtelenül nehéz helyzetben van, az új dolgozók méltó megfizetésére és a régiek megfelelő anyagi elismerésére sincs pénz, de a fővárosi járművezetők már most is kockázatosan sokat túlóráznak, ilyen körülmények között pedig felelőtlenség, és balesetveszélyes is lehet még több munkára csábítani őket.
– Szerintük és a Mi Hazánk Mozgalom szerint is a BKV vezetésének az lenne a dolga, hogy kiálljon a munkavállalókért és kellő megbecsülésükért, a tulajdonos fővárosi önkormányzatnak pedig az, hogy előteremtse a megfelelő bérekhez szükséges forrásokat
– zárta gondolatait Lantos, ki azt is hozzáfűzte, hogy régóta követelik már, hogy a jelenlegi válságban a szükséges béremeléseket máshol is, tehát nem csak a BKV-nál, azzal lehetne előteremteni, ha a kormány megadóztatná a digitális óriáscégeket és az oligarchákat.
A X- és Telegram-csatornáinkra feliratkozva egyetlen hírről sem maradsz le!