Már másodszor.
A nagy légitársaságok közül már a második egymást követő évben a Wizz Air lett a legpontatlanabb szolgáltató Nagy-Britanniában a polgári légi felügyelet adatai szerint, miután a magyar gyökerű vállalat gépei tavaly átlagosan 46 percet késtek – írja az Independentre hivatkozva a HVG. A Wizz Air-járatok nyolc repülőteret érintenek a szigetországban, így Gatwicket és Lutont, valamint Birmighamet és Edinborought.
Emellett aránytalanul sok fogyasztói panasz érkezik a légitársaság ellen, egy februári utaselégedettségi felmérésen például a legrosszabbul értékelt lett a rövid távú utakat kínálók közül. Az Egyesült Királyság Polgári Légügyi Hatósága (CAA) „határozott aggodalmainak” adott hangot a Wizz Air nagy-britanniai panaszkezelésével kapcsolatban, elfogadhatatlannak tartva, hogy a versenytársakhoz képest
nagyságrendekkel több a kifizetetlen kártérítés és megoldatlan reklamáció.
A hatóság megállapította, hogy a légitársaság minden egymillió utasára 811 olyan panasz jut az Egyesült Királyságban, amelyet a Wizz Air nem old meg, és ezért a panaszosnak független szervekhez kell fordulniuk, ha azt akarják, hogy megoldást kapjanak a problémájukra.
2022 augusztusában az Igazságügyi Minisztérium is eljárást indított a társaság ellen: a panaszok szerint a légitársaság nem nyújtott tájékoztatást és segítséget járatkésések és járattörlések esetén; nem biztosított szállást és átfoglalást, többletköltséget okozva ezzel az utasoknak; nem válaszolta meg 30 napon belül a fogyasztói beadványokat; valamint emelt díjas telefonos ügyfélszolgálatot működtet, ezzel is megsértve a jogszabályokat és a magyar fogyasztók jogait – állt a közleményben.
Az eljárás a légitársaság együttműködő magatartásának köszönhetően hatósági szerződéssel zárult, melyben a Wizz Air a jövőre nézve kötelezettséget vállalt arra, hogy hatékony módon rendezi a kereskedelmi gyakorlatát járatkésés, járattörlés, visszautasított beszállás és a fogyasztói panaszok megválaszolása tekintetében, valamint biztosítja a légi utasok jogainak érvényesülését.
A Wizz Air nem reagált a legújabb kétes elsőségre. Váradi József, a légitársaság vezérigazgatója mindenesetre néhány hete egy sajtótájékoztatón beszélt a késésekről: mind mondta, sokáig az volt a gond, hogy egy napi műszak 11-11,5 órából állt a személyzetnek, így ha késés volt, könnyen kicsúszhattak az engedélyezhető 12 órából, vagyis személyzetet voltak kénytelenek cserélni. Mostantól már 2-3 órás pufferrel tervezik a műszakokat – ígérte.
A késések tekintetében a második helyen a német TUI végzett, mindössze 3 perccel lemaradva, míg a harmadik a Qatar Airways lett, 32 perccel. Az átlag 23 perc volt.
A X- és Telegram-csatornáinkra feliratkozva egyetlen hírről sem maradsz le!