2021. január elsejétől új korszak kezdődött az árveréseknél a végrehajtási törvény módosításának következtében. A korábbi 60 napos árveréseket szakaszokra bontotta a törvény, ingóság esetében 4, ingatlan esetében három szakaszra. Ha nem érkezik érvényes licit, beindul a szakaszolás. Szakaszolásonként pedig egyre alacsonyabb kikiáltási áron tűzhetik ki az árveréseket a végrehajtók. Ingóság esetében a negyedik szakaszban a becsérték 1%-ért! is meghirdethetik azt.
Joggal merül fel a kérdés: kik fognak az első szakaszokban licitálni, mikor később sokkal alacsonyabb áron is hozzájuthatnak? Másik probléma, hogy az adósok eddig az egész eljárás alatt tudtak kifogást emelni, felfüggesztést kérni, ezt követően, ha érvényes licit érkezik, 15 vagy 20 napjuk lesz erre. Az árverési eljárást felgyorsították, de a bírósági eljárások felgyorsítása elmaradt, így előfordulhat olyan eset, hogy megalapozott a felfüggesztés, de már árverésen elkelt közben a pertárgy.
Kinek az érdekét szolgálja az árverések felgyorsítása? Miért fogadtatta el ezt az abszolút adósellenes törvényt Varga Judit? Most sem az adósoknak kedveznek azzal, hogy minél hamarabb befejeződjenek az árverések, akár alacsonyabb áron is, ráadásul ez a követeléskérőnek sem hasznos.
A Mi Hazánk szerint kifejezetten károsak az adósokra ezek a módosítások, és egyre több kilakoltatást eredményezhetnek. Követeljük a kormánytól, hogy vizsgálja felül ezeket az intézkedéseket és végre az adósok érdekeit, ne pedig a nemzet vámszedőit szolgálja ki! – írja közleményében dr. Fiszter Zsuzsanna, a Mi Hazánk végrehajtási és hitelügyi szakpolitikusa.
A X- és Telegram-csatornáinkra feliratkozva egyetlen hírről sem maradsz le!