A General Motors (GM) amerikai járműgyártó, amely eddig 10 milliárd dollárt fektetett be önvezető robottaxi-projektjébe, úgy döntött, hogy felhagy nagyratörő tervével, és mostantól a vezetőtámogató rendszerek fejlesztésére összpontosít, amelyek fokozatosan lehetővé teszik az önvezető vezetést magángépkocsikban.
A GM hosszú ideig dolgozott leányvállalatával, a Cruise-zal egy sofőr nélküli taxiszolgáltatás létrehozásán. A projekt keretében az Egyesült Államok városaitól Tokióig terjedő terjeszkedést terveztek, a Cruise már kormány és pedál nélküli autókat is tesztelt.
A program azonban megbicsaklott 2023 végén egy San Franciscó-i baleset után, amikor egy nőt elütött egy ember által vezetett jármű, és egy Cruise robottaxi elé vetette. Az autonóm jármű azonban nem észlelte az elé került nőt, és hat méteren át vonszolta, mielőtt megállt.
Nagy a verseny a piacon
A Cruise kezdetben lekicsinyelte az incidenst, ami ahhoz vezetett, hogy San Francisco városi hatósága megvonta a működési engedélyét, és ki kellett vonni a cég járműveit a forgalomból.
A Google testvérvállalata, a Waymo jár az élen jelenleg a robottaxi-iparban, több amerikai városban működik heti több mint 150 ezer utast szállít. Mindkét cég az Alphabet tulajdona.
Az Amazonhoz tartozó Zoox saját robottaxi szolgáltatásainak bevezetésére készül olyan városokban, mint Las Vegas és San Francisco.
MTI nyomán
Kiemelt kép forrása: hírtv.hu
Az X- és Telegram-csatornáinkra feliratkozva egyetlen hírről sem maradsz le!