Leszakadt felsővezeték, felforrt hűtővíz, nem működő WC, rossz klíma, túlterhelt vasutasok, permanens késés, bezárt vasútvonalak. A MÁV-ról szóló hírek ezeket említették az elmúlt hetekben, miközben a vasúttársaság korábban még fejlesztéseket és nyugati színvonalat ígért.
Most a korábban a MÁV kötelékében álló parlamenti képviselő is kifejtette álláspontját.
Augusztus elsejétől határozatlan időre tíz mellékvonalon szünetel a vasúti közlekedés, többek között a Balassagyarmat-Ipolytarnóc vonalon. Ez a vonal 1896. óta működött, de mind a személyszállítás, mind a teherszállítás terén, a Trianoni Békediktátum megszületését követően funkcióját vesztette.
A vasútvonal mellékvonalként is bevonható lenne a nemzetközi forgalomba, hiszen ha Drégelypalánk és Ipolyság között visszaépítésre kerülne a vasútszakasz, abban az esetben nem csak az Ipoly-völgyi vasút éledne ujjá, de a felvidéki összeköttetésünk is létrejönne Losonc és Ipolyság között. Arról nem beszelve, hogy mind a szlovákok, mind a lengyelek irányába jelentős teherforgalmat lehetne lebonyolítani – bekapcsolva a rétsági és balassagyarmati ipari parkokat is, továbbá a 2007. óta szintén szüneteltetett romhányi vonalat újraindítani – írja Dócs Dávid.
Bár örülünk a Magyarország és Egyiptom között létrejött szerződésnek, amelyben Magyarország vasúti kocsikat gyárt Egyiptomnak, de ez csak az után jöhetne, hogy a hazai vasúti járműpark cseréje megtörténik.
Az elmúlt 30 év elhibázott gazdaságpolitikája és annak irányító politikusai hibásak a MÁV-nál jelenleg tapasztalható állapotokért. A vasút kiépítése az adott térség fejlődését vonja maga után, amíg a bezárás ennek az ellenkezőjét. Ezért a Mi Hazánk Mozgalom tiltakozik a vasútbezárások ellen.
A Mi Hazánk Mozgalom elfogadhatatlannak tartja, hogy a kormány fejlesztés helyett lakatot tett a vasútra
-szögezte le az országgyűlés jegyzője.
A X- és Telegram-csatornáinkra feliratkozva egyetlen hírről sem maradsz le!