4.7 C
Budapest
2021. április 13., kedd
Magyar Jelen
Belföld Kiemelt

Meg akartuk tudni, miért kötelezte el magát az Unilever az “LMBTQ-jogok” iránt

Néhány héttel ezelőtt hallottuk, a Magyarországon és Romániában is jelentős globális cégcsoportnak számító Unilever bejelentette, hogy ezentúl jobban elkötelezi magát az LMBTQ, a transzneműek és a bevándorlók mellett, írta az Erdély.ma hollandiai munkatársa a helyi sajtóhírekre hivatkozva. Az Unilever a következő években teljes mértékben el fog köteleződni a sokszínűség és a másság befogadása mellett.

Habár világszerte hasonló számú női és férfi menedzser dolgozik náluk, a brit multinacionális vállalat úgy gondolja, hogy van még hová fejlődni. Azt tapasztalják, hogy különösen a fogyatékkal élők, az LMBTQ+ közösség tagjai és az etnikai kisebbségek nem érzik jelenleg eléggé otthon magukat az Unilevernél.

Szerettük volna megtudni, ez milyen változásokat fog jelenteni Magyarországon, ezért megkerestük a cég képviselőit. Arról érdeklődtünk, szerintük ki számít bevándorlónak, LMBTQ-személynek és transzneműnek, és kell-e ezt igazolniuk valahogy? Továbbá kérdeztük, az elmúlt években a nevezett csoportokból érkezett-e panasz, hogy bárkit hátrányos megkülönböztetést ért volna? Mert nekünk nincs ilyenről tudomásunk, de ha ez így van, akkor mégis mi szükség az intézkedésekre?

Ha ez nem valós probléma – fogalmaztuk a nekik címzett levélben-, azt kell gondolnunk, az Unilever elsőrendűen egy politikai kurzus mellé áll be, viszont akkor felmerül a kérdés, ez miért olyan fontos?

De érdeklődtünk arról is, nem tartanak-e attól, hogy azért, mert egy politikai ideológia (LMBTQ-lobbi) mellett foglalnak állást, ez negatívan hat az Unilever megítélésére?

Tulajdonképpen a kérdéseink nagy részére érdemi választ nem kaptunk. Ellenben egy általános jellegű, már-már sablonízűnek nevezhető választ igen. Ebből megtudjuk, hogy az általunk feltett kérdések az Unilever e széles körű, globális vállalásainak és intézkedéseinek egy szűk szegmensét érintik.

Bár azért így is tartalmazott néhány konkrétumot reakciójuk, mint az alábbiak:

“2025-ig évente 2 milliárd eurót szán a vállalat az alulreprezentált csoportokból származó emberek tulajdonában lévő beszállítók támogatására.”

Továbbá:

“A jövőben tovább fogjuk növelni az olyan hirdetések számát, amelyek megmutatják az emberek sokszínűségét mind a képernyőn, mind pedig a kamera mögött.”

(Fotó: Unilever Careers)

További híreink

A támadás minden pillanatára emlékszik a megtámadott újpesti rendőr

Irányi Dániel

A “feketék élete számít”, de Justine Damondé nem számított

Irányi Dániel

Rossi már tudja, ki helyettesítheti Szoboszlait

Irányi Dániel

A tartalom és a hirdetések személyre szabásához, a közösségi médiafunkciók és a forgalom elemzéséhez, ez az oldal sütiket használ. A webhelyünk használatával kapcsolatos információkat a közösségi média-, reklám- és elemző csapatunk más olyan információkkal is összehasonlíthatja, amelyeket Ön adott meg, vagy amelyeket a szolgáltatásai használatából adódóan gyűjtöttek. Elfogad Bővebben