daextlwcn_print_scripts(false);

De mi is az a GKI kártya? Jelentése: gépjárművezetői képesítési igazolvány. Ez egy plasztik kártya, amely igazolja, hogy a gépjárművezető rendelkezik a hivatásos fuvarozáshoz szükséges ismeretekkel, megszerezte az ehhez szükséges képesítéseket. Ezt pedig időnként meg kell újítani, tehát vizsgát kell tenni, melynek több tízezer forintos költségei vannak. 

Olyan gépkocsivezetők számára, kik már hosszú évek óta ebből élnek, ez igazán rutinfeladatnak tűnik, és nem feltételezhető, hogy ne tudnák letenni.

Be kell iratkozni a tanfolyamra, aztán jön a vizsga. Ennyi (volna) az egész. Ennek ellenére meglehetősen sok furcsaság kerül napvilágra. Egyik olvasónk ugyanis állítja, szinte elképzelhetetlen módon ő már harmadik vizsgaalkalom óta “nem tudja” sikeresen teljesíteni ezt a vizsgát, és rendre találkozik olyanokkal a, akik “szintén pótvizsgára” érkeztek.

Újra és újra kifizeti a vizsga árát, de még fontosabb információ, hogy amíg ez nincs meg, addig nem dolgozhat tovább!

2017 óta dolgozik sofőrként. Erre persze még mondhatná bárki, hogy van ilyen, jobban fel kell készülni a vizsgára, bár már az is különös lenne, hogy ilyen sokan, kiknek korábban nem okozott gondot a sikeres vizsga, most sorozatban pótvizsgára kényszerülnek. Erre még mindig jöhetne az ellenvetés, “szigorodtak a feltételek”.

De úgy tűnik, nem erről van szó, mert olyanok viszont, kik még magyarul sem tudnak (!), gond nélkül “leteszik” a vizsgát és megszerzik a GKI kártyát.

Nem állítunk semmit (100 százalékos biztonsággal), de a fentiek összessége már így több mint gyanús. És itt jön képbe az a pár hónapos hír, hogy

Indiai nőket képeznek Magyarországra kamionsofőrnek. És igen, ki nem találnák a kedves olvasók, indiai vizsgázókról van szó.

Emlékezzünk, Claus Normann Hansen, a Danish Baton Transport ügyvezető igazgatója a „Kamionozás az egyenlőségért” nevű kísérleti program egyik indiai sajtótájékoztatóján azt mondta:

Támogatni szeretnénk az indiai nőket.

– A projekt első fázisában a szállítmányozási vállalat 25 indiai nőt keres, akik teherautó-sofőrként dolgoznának a cég magyarországi telephelyén. Ha a projekt sikeres lesz, a szállítmányozó a következő öt évben akár 800 nőt is felvenne – mondták. Úgy tűnik, “sikeres”.

(Kép: A Waberer’s International indiai munkatársainak első csoportja 2022. májusában – Waberer’s)

A Twitter- és Telegram-csatornáinkra feliratkozva egyetlen hírről sem maradsz le!

IMPRESSZUM

Felelős kiadó: Innovatív Kommunikáció Alapítvány
A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) nyilvántartásba vételi okiratának száma: CE/22685-4/2020.
Szerkesztőség címe: 1132 Budapest, Victor Hugo u. 11., 4.emelet
Szerkesztőség elérhetősége: szerk@magyarjelen.hu
Főszerkesztő: Horváth Tamás
© 1999 – 2024 Magyar Jelen, magyarjelen.hu
Exit mobile version
daextlwcn_print_scripts(true);