A Lego.com oldalon a vásárlók már nem tudnak nemek szerint szűrni a játékaik között, ehelyett a weboldal témákat és tematikákat kínál fel – szúrta ki a Mandiner.
A Lego egy belső felmérésre hivatkozva távolítja el a „nemi sztereotípiákra” utaló jeleket a játékairól. A dán játékkészítő vállalat egy, a szülők és gyermekek viselkedéséről szóló kutatást végzett, melyből az derült ki, hogy egyre több lány próbálja ki a fiúsnak tartott tevékenységeket, viszont ez fordítva nem igaz. A Lego szerint az egyetlen logikus következtetés ebből az, hogy a fiúk azért nem próbálnak ki lányos tevékenységeket, mert attól félnek, kigúnyolnák őket. Ezért mostantól arra törekednek, hogy minél több fiú játsszon lányos játékokkal.
„A szülők jobban aggódnak amiatt, hogy a fiaikat kicsúfolják, ha a másik nemhez »tartozó«️ játékokkal játszanak. A társadalom még mindig többre tartja a férfiakkal kapcsolatos viselkedésmódokat, és amíg nem ismerik el, hogy a jellemzően nőkhöz kapcsolódó viselkedésmódok és tevékenységek is ugyanolyan értékesek vagy fontosak, addig a szülők és a gyerekek is csak óvatosan fogják ezeket elfogadni”
– mondta Madeline Di Nonno, a nemek közötti egyenlőséggel foglalkozó Geena Davis Intézet vezetője. Sajnos arról nem találtam forrásokat a hiánypótló „non-profit” szervezet weboldalán, hogy kik is pénzelik őket. Azon túl, hogy minden lehetséges oldalon pénzt tarháltak volna tőlem, mindössze annyit sikerült kideríteni, hogy
az általuk hangoztatott „nem egyenlőség” a cégnél egyáltalán nem érvényesül, hiszen a vezetőségben nem csak totális nőuralom van, de egyetlen fehér férfit sem találni.
Mint a legtöbb ilyen „sokszínűség” és „egyenlőségpárti” szervezetnél, ami azért igencsak beszédes.
A Lego a „sztereotípiák” ellen
A Legonál állítólag egy 7000 szülőt és azok 6 és 14 év közötti gyermekeit magába foglaló globális kutatást végeztek. Ebből az derült ki, hogy mind az apák, mind az anyák többsége kreatívabbnak tartja a férfiakat, a tudósokról és sportolókról hatszor nagyobb valószínűséggel gondolják azt, hogy férfiak, és több mint nyolcszor nagyobb valószínűséggel gondolják azt egy mérnökről, hogy férfi, mint azt, hogy nő.
Ennek persze a leglogikusabb oka az lehet, hogy ezen pályákat valóban nagyobb arányban választják férfiak, miközben a nők más életpályákat tartanak vonzónak. Ezen felvetéssel azonban a Lego-csoport marketingvezetője, Julia Goldin nagyon nem ért egyet. Szerinte az egyetlen logikus magyarázat a társadalomba ágyazódott nemi sztereotípia. Goldin megnyugtatott mindenkit, keményen dolgoznak az ilyen sztereotípiák megcáfolásán.
Arra nem tért ki a lánglelkű feminista, ha ilyen ambíciói vannak, miért egy játékgyártó cég marketing osztályát vezeti.
„A Legoval hagyományosan inkább a fiúk játszanak, de ma már vannak olyan készleteink, amiket kifejezetten úgy terveztünk, hogy a fiúk és a lányok számára is vonzó legyen” – mondta Goldin. A Lego.com oldalon a vásárlók már nem tudnak nemek szerint szűrni a játékaik között, ehelyett a weboldal témákat és tematikákat kínál fel.
„A mi feladatunk most az, hogy bátorítsuk azokat a fiúkat és lányokat, akik nem a »hagyományosan nekik való«️ játékokkal szeretnének játszani”
– tette hozzá a Lego marketingvezetője.
A X- és Telegram-csatornáinkra feliratkozva egyetlen hírről sem maradsz le!