Technikai hiba okozott nehézséget reggel egyes, az OTP Bank által üzemeltetett fizetési terminálok és egy bizonyos kártyatípus esetében – tájékoztatott erről a bank.
Több olvasó jelezte az Indexnek, hogy csütörtök reggel nem tudott fizetni a bankkártyájával. Az ügyben megkeresték az OTP-t, a K&H-t, valamint a Magyar Nemzeti Bankot. Az OTP hangsúlyozta, hogy
technikai hiba okozott nehézséget reggel egyes, az OTP Bank által üzemeltetett fizetési terminálok és egy bizonyos kártyatípus esetében.
A bank állítása szerint a problémát még a reggeli órákban helyreállították. Ellenben a lap olvasói továbbra is fennakadásokról számoltak be. Érkezett olyan észrevétel is, miszerint a K&H-nál utalni sem lehet.
Ilyenkor pedig mindig felmerül a kérdés az emberben, vajon, ha teljesül az általuk megálmodott készpénzmentes világ, akkor ilyen helyzetekben mit tehetünk? Tegyük fel, hosszú vonatút vár ránk, nem ettünk semmit, beugranánk egy vízért, meg egy szendvicsért, de hoppá, a terminál nem működik, a készpénzt pedig felszámolták. Akkor mihez kezdünk? Egyáltalán a vonatjegyet meg tudjuk venni, vagy az utazást is elfelejthetjük?
Pontosan ezért is hangsúlyozza a Mi Hazánk – egyedüli pártként – a készpénz megvédésének fontosságát. A párt nincs a technika és a fejlődés ellen, de azt elutasítja, hogy teljesen kiszolgáltatottá váljunk, akár informatikai problémáknak, akár a hatalom terrorjának (mint a kamionosok Kanadában a Covid-diktatúra idején).
Frissítés: Cikkünk megjelenése után a K&H e-mailben jelezte lapunknak, hogy a rendszereik tegnap és ma is teljes kapacitással működtek/működnek. A K&H azt kéri, amennyiben az olvasóknak technikai problémájuk akadt, azonosított csatornán keressék meg a bankot, hogy segíthessenek egyedi problémájuk megoldásában.
Borítókép: Kemal Yildirim / Getty Images
A Twitter- és Telegram-csatornáinkra feliratkozva egyetlen hírről sem maradsz le!