Lineáris fejlődés figyelhető meg a pénzéhes nyugati nagyvállalatoknál. Az első fázisban létrehoznak egy valóban pozitív szolgáltatást, amit az emberek okkal szeretnek meg és használnak. Amint kellő népszerűségre tesznek szert, jöhet a második fázis: a korábban szeretett funkciók és szolgáltatások kiiktatása, az érdemi tartalom felváltása fehérellenes és LGBT propagandával. A harmadik fázisban életbe lép a kőkemény cenzúra, melynek célja elnémítani mindenkit, akinek nem tetszenek a változtatások. A negyedik, és egyben utolsó fázis, a lehető legtöbb pénzt kisajtolni az egyre csökkenő táborunkból, míg végül teljesen el nem fogynak és bedől az egész. „Woke kapitalizmus” a gyakorlatban.
A Netflix, a Disney+ és a Blizzard Entertainment is az utolsó fázisban jár, míg a BioWare már gyakorlatilag halott. De a „nagyok” útját járja a YouTube is. Ez a szebb sorsa érdemes oldal, annak elindulásakor igazi üde színfoltja volt a szórakoztatóiparnak. Az emberek a TV-ből ömlő szemét helyett végre minőségi tartalmakhoz is hozzáférhettek, a keresőalgoritmus pedig meglepően jól válogatta össze a releváns tartalmakat, így egy felhasználó könnyen megtalálhatott olyan zenéket, melyek tökéletesen megfelelnek az ízlésének, ám korábban sosem hallott róluk. Vagy olyan dokumentumfilmekre, történelmi csatornákra, főzőműsorokra, barkácsvideókra stb. lelt, melyek vagy minőségi szórakoztatást nyújtottak számára, vagy netán még tanult is belőlük.
Aztán, mikor már elég emberhez elért, a YouTube is háttérbe tolta a minőségi szórakoztatást, és kiemelt figyelmet fordított az ostoba, silány tartalomgyártókra, a jól eladható, reklámtáblaként funkcionáló videósokra, s főleg, a propaganda terjesztésére. Az algoritmus nem csak az idióta, semmitmondó vagy egyenesen káros tartalmakat kapta fel és juttatta el széles közönséghez, de politikai alapú cenzúrába kezdett, mely mára odáig fajult, hogy már a történelmi témákkal foglalkozó csatornákat is korlátozza, mert a második világháborúról és bizonyos ideológiákról még objektíven sem lehet beszámolni. Jelen sorok írójának régi összeállított listái már 90 százalékban „törölt videókból” állnak, miközben a homoszexualitást, pedofíliát, fekete felsőbbrendűséget és fehérgyűlöletet szító videókat az oldal még hirdetésekkel is támogatja.
Az ún. monetizációnak pedig kulcsszerepe van az oldalon, hiszen ez a videósok egyik fő bevételi forrása. Vagyis, azáltal, hogy a YouTube megszabja, kinél hirdethetnek és kinél nem, gyakorlatilag eldönti, ki élhet meg az általa előállított termékekből, és kit kell megfojtani – gazdasági értelemben természetesen, hiszen a kulturális marxisták a legsunyibb diktatúrát alkalmazzák, melyben nem közvetlen az életed kerül veszélybe, hanem az egzisztenciád.
Kitartó fejlesztői munkának köszönhetően a YouTube egyre silányabbá vált, a reklámok egyre pofátlanabbak lettek, míg el nem jutottunk odáig, hogy gyakorlatilag alig van már különbség a kereskedelmi televíziózás és a YouTube között. Ezek után nem meglepő, hogy sokan úgy érezték, ez a felület nem érdemli meg a támogatásukat, így vagy egyszerűen otthagyták a platformot, vagy valamilyen reklámblokkolót kezdtek használni. Hiszen, ha az általuk szeretett és követett tartalomalkotótól megvonták a hirdetési jogot, mivel „nem megfelelő tartalmakat gyárt”, akkor kiket támogatnának a reklámok engedélyezésével? A cenzorokat? A propagandistákat? A cég vezetésében ülő, pénzéhes, szélsőliberális gazembereket? Azokat mégis minek? Tartsák el őket a szélsőliberális öngyűlölő fehérek, akik még a Netflix fehérellenes propagandájáért is fizetnek.
Valahonnan be kell szedni a pénzt
A YouTube is felfigyelt rá, hogy minél agresszívebben cenzúráz, minél erőszakosabban tolja a felhasználók arcába a reklámokat, annál többen keresnek valami reklámblokkolót, ami nekik nyilvánvalóan pénzkiesést jelent. Így hát be is jelentették, oldaluk is a korábban vázolt negyedik szakaszba lép, és igyekszik a legtöbb pénzt és figyelmet kisajtolni az emberekből, mielőtt a többi „woke” propagandaoldallal együtt a történelem szemétdombjára kerül.
A napokban közölték, új módszert tesztelnek, ami, ha reklámblokkolót észlel, azonnal letiltaná a videó lejátszását mindaddig, míg a blokkolót ki nem kapcsoljuk vagy nem fizetünk elő a YouTube Premiumra.
Még idegesítőbb reklámok
A cégnél emellett nagyon ráálltak arra is, hogy minél többeket ösztönözzenek a YouTube Premium megvásárlására. Ennek érdekében hamarosan jönnek a 30 másodperces reklámok a TV-ken, melyek egyszer csak beugranak majd a videók lejátszása közben, méghozzá átugorhatatlanul. Ez az újítás a korábbi, kétszer 15 másodperces hirdetések helyett jelenik meg, melyeket még át lehetett ugrani.
A cég azonban nem érte be ennyivel, így a jövőben már akkor is reklámokat tolnak az arcunkba, ha megállítjuk a videó lejátszást.
A YouTube azt is közölte, hogy az új formátumú reklámokat a jól teljesítő videókba fogják betenni, szimbiózist alakítva így ki az algoritmusnak tetsző videógyártókkal. Egyúttal arra ösztönözve a többieket is, akik meg szeretnének élni a videógyártásból, hogy a felkapottakhoz hasonló silány, ám eladható tartalmakat gyártsanak.
Nincs valódi alternatívája
A YouTube legnagyobb szerencséje, hogy nincs igazán olyan platform, ami hasonló szolgáltatást nyújtana, méghozzá cenzúra mentesen, így az elégedetlen felhasználók nem tudnak hova menekülni. A kommunista kínaiak által kifejlesztett (kémkedésre és agymosásra használt) TikTok csupán az emberek figyelmének megszerzésében vetélytársa a YouTubenak, tartalmai ugyan olyan ostobák és károsak, mint a nyugati cégé. Indulásakor a BitChute-ot próbálták úgy beharangozni, mint a „szólásszabadság platformja”, melynek feltett szándéka „harcolni a cenzúra ellen”. A fejlemények fényében mára már ironikus, de induláskor az oldal megalkotója azt állította, a BitChute ötlete azt követően fogalmazódott meg benne, hogy úgy látta, a monopóliumot szerző techóriások gátlástalanul visszaélnek hatalmukkal és önkényesen, ideológiai alapon cenzúráznak. Éppen ezért ő maga „cenzúramentes” videómegosztó oldalt ígért.
Nem meglepő, hogy néhány éven belül rengeteg olyan ember pártolt át a BitChute-hoz, akiknek elegük lett a szélsőliberális, kulturmarxista, fehérellenes propagandából, no meg az igénytelen tartalmakból. A felület rövid időn belül olyan népszerű lett, hogy nem csak az irányított média, de még a Rágalmazásellenes Liga is rágalmazásba kezdett. Valóságos közösség elleni izgatás keretében olyan mértékben uszítottak az oldal ellen, mintha maga dr. Göbbels állna a BitChute mögött. Ha valóban így lett volna, akkor a cég valószínűleg felveszi a kesztyűt, és mára a YouTube valódi alternatívájává nőtte volna ki magát. A felület mögött állók azonban távolról sem ilyen bátrak. Ők meghajoltak a lobbi előtt, és a YouTube-éhoz hasonló cenzúrát vezettek be, minek következtében mára a legtöbb nacionalista videót, zenét és csatornát törölték, a videók helyett ez a felirat fogadja a látogatókat:
A Rágalmazásellenes Liga rágalomhadjárata elérte tehát, hogy a BitChute ne legyen több egy kóserkonzervatív játszótérnél, ahová olyan tartalmak kerülhetnek fel, melyek a YouTube-on is gond nélkül megférnek.
Így hát jelenleg tényleg az egyetlen lehetőség reklámblokkolókkal „harcolni” a cenzúra ellen, hiszen ha a YouTube nem kívánatosnak tartja a nézeteinket és az általunk támogatott tartalmakat, akkor a pénzünkre se tartson igényt.
Irányi Dániel
A X- és Telegram-csatornáinkra feliratkozva egyetlen hírről sem maradsz le!