A magyar szülők jellemzően 3-5 ezer forintot költenek idén gyermekenként húsvéti ajándékra, a költés átlagos értéke nem változott az előző évekhez képest a Regio Játékkereskedelmi Kft. legfrissebb kutatása szerint.
Közleményük szerint a járvány miatt kialakult helyzetben megváltoztak a vásárlási szokások, a legtöbben online választanak ajándékot, a megkérdezettek 53 százaléka 1-2 héttel, 31 százaléka több héttel az ünnep előtt szerzi be a meglepetéseket. Az utolsó pillanatra a tavalyi 30 százalékkal szemben idén csak 16 százalékuk hagyja a vásárlást.
Az online kosárérték húsvétkor 10 ezer forint, amely megközelíti a játékpiac legerősebb időszaka, a karácsony átlagos értékét – fejtette ki Gyaraki Dávid marketingvezető a közleményben.
A kutatásban részt vevők egyötöde szán 7 ezer forintnál is többet a húsvéti meglepetésre gyerekenként. A rendhagyó körülmények ellenére a húsvéti programok között idén is vezet a tojásfestés (65 százalék), a tojásvadászat (61 százalék) és a süteménykészítés (47 százalék).
Idén a családok több mint fele szűk körben ünnepel, míg mások óvintézkedések betartásával látogatják meg szeretteiket.
Kiemelték: a karácsony és a húsvét között a legszembetűnőbb különbség, hogy míg karácsonykor lehetett személyesen is vásárolni, húsvét előtt erre nem lesz lehetőség. Az MTI érdeklődésére közölték, tavaly 100 százalékkal nőtt az online értékesítésük, idén húsvétkor csak interneten tudnak vásárolni a szülők, ezért az ajándékokat érdemes minél előbb megrendelni. Sokaknak tavaly húsvétkor még ismeretlen volt a webáruházak világa, de azóta sokan otthonosabban mozognak az interneten, a tavaly húsvéti rendelésszámokhoz képest idén 10 százalékkal több volt eddig az online értékesítés.
A cég hangsúlyozta azt is, a belföldi internetes áruház egyik előnye, hogy magyar nyelvű használati utasítást tartalmaznak a játékok. A külföldről történő rendelés rizikósabb, több idő, míg megérkezik a csomag, a járványhelyzet miatt pedig sokkal több fennakadás lehet. Külföldi rendelés esetén számolni kell bizonyos érték felett a plusz áfatartalommal és vámmal is, ezek mind növelik a költségeket. A fizetési módban is van eltérés, mert a belföldön népszerű utánvéttel inkább magyar webshopokból lehet rendelni. A visszaküldés, reklamációkezelés is sokkal egyszerűbb az országon belül. Egy külföldről rendelt csomag visszaküldése nagy költségekkel járhat, ráadásul a legtöbb esetben nincs közvetlen telefonszám, ahol azonnal segítséget kap a vásárló a kérdéseiben – közölték.
A Regio Játékkereskedelmi Kft. forgalma 2020-ban 13,8 milliárd forintra nőtt, a 4,5 százalékos bővülés az új áruházak nyitásának volt köszönhető.
(Kép: illusztráció/pixabay)
A Twitter- és Telegram-csatornáinkra feliratkozva egyetlen hírről sem maradsz le!