Egyedüli pártként csak a Mi Hazánk állt ki a családi benzinkutak védelmében

Az elmúlt 2-3 évben a Fidesz-kormány szabályos hadjáratot indított a kis- és középvállalkozások ellen. Az esztelen lezárások, a korlátozások, majd az oltási igazolványhoz kötött "részleges nyitás" megannyi családi vállalkozást a padlóra küldött, akiket aztán a rezsimegszorításokkal ki is végeztek. Országunk kétharmados vezetése azonban azokra a szektorokra is gondolt, amelyeket így nem lehetett tönkretenni. Velük az ársapka végzett.
Emlékezetes, a teljesen dilettáns, kommunista időket idéző hatósági üzemanyagár bevezetése után óriási káosz alakult ki az országban. Mindenki a piaci ár töredékéért akarta teletankolni az autóját, miközben a nyereségükből élő kis - jellemzően családi kutak - valahogy próbáltak nem csődbe menni akkor, amikor hatalmas veszteséggel kellett eladniuk az üzemanyagot. Természetesen a Fidesz kétharmadtól hiába vártak bármilyen érdemi segítséget, hiszen nem azért fizetünk ilyen óriási adót mi magyar emberek, hogy azt magyar emberek megsegítésére használják. Nem, azok a pénzek a kínai és nyugati multiknak és akkumulátorgyáraknak kellenek.
Sőt, nem elég, hogy a kormány nem segítette a kiskutakat, minden lehetséges eszközzel a tönkretételükön munkálkodtak - hogy ezt dilettantizmusból vagy rossz szándékból tették, azt mindenki döntse el maga.
Ársapka és szankciók
Dócs Dávid, a Mi Hazánk alelnöke az ársapka bevezetése után
Ha ez nem lenne elég, tudni kell azt is, hogy a benzinkutak egyetlen beszállítója a MOL, mely - a gyanú szerint - igencsak visszaélt a helyzetével. Ezzel a jelenséggel Szajlai János, a Mi Hazánk Energetikai kabinetének alelnöke is foglalkozott. Ő ">arra hívta fel a figyelmet, hogy a MOL súlyosan veszélyeztette a kutakat üzemeltető kis- és középvállalkozások és az ott dolgozó családok létbiztonságát, mikor közölte velük, "nem tud több üzemanyagot szállítani számukra".
A Fidesz ugyanis hozott egy olyan törvényt, miszerint ha a kutak 48 órán belül nem tudják kiszolgálni a lakosságot, vizsgálat után a kormány felhatalmazhat más szolgáltatót az érintett töltőállomások üzemeltetésére. A rendelkezés érdekessége, hogy az okokat egyáltalán nem vizsgálja. Tehát, ha a MOL úgy dönt, nem szállít üzemanyagot egy benzinkútnak ami, ha emiatt nem tudja kielégíteni a lakossági igényeket, akkor is ő lesz szankcionálva, nem pedig a beszállító. Emiatt egyedül a Mi Hazánk fordult a kereskedelemért felelős miniszterhez. Dócs Dávid
Ezzel a törvénnyel a kormány megteremtette a feltételét a kisbenzinkutak ellehetetlenítésének, felszámolásának és a lehetőségét annak, hogy egy esetleges nagyobb, erősebb piaci szereplő könnyedén hozzájusson az ellehetetlenített benzinkutakhoz
- ">jelentette ki Szajlai, aki arra is felhívta a figyelmet, több ezer család megélhetése került veszélybe az elhibázott gazdasági intézkedések miatt. Ezzel párhuzamosan a Mi Hazánk egyébként
Még az extraprofitadóval is a kiskutakat sújtották
Szajlai arra is felhívta a figyelmet, hogy a kormány által bevezetett extraprofitadó nem a valódi nyerészkedőket büntette, hanem a - már így is sokat sanyargatott - kiskutakat sarcolta meg.
Míg egy 2023 nyarán kelt. kormányrendelettel a MOL extraprofitadóját harmadára csökkentették, addig most a kis benzinkutakat ismét a létbizonytalanság szélére sodorták úgy, hogy közben a hazai piacon jelenlévő nagy forgalmú nemzetközi multicégek – ideértve a MOL-t is – bevételarányos adózása csökken
- ">mutatott rá közleményében az Energetikai Kabinet alelnöke. 2023. november elején a kormány ismét módosította az extraprofitadókról szóló rendeletét, benne az üzemanyagok különadóját, amely januártól a kisebb árbevételű kutaknak adóemelést jelent, míg a nagyobb forgalmú kutaknak csökkenti az adóját. A politikus szerint ezekből az intézkedésekből jól látszik, hogy az a kormányzati kommunikáció, miszerint „a kis- és középvállalkozói (kkv) szektor és a családok továbbra is az adórendszer nyertesei maradnak”, illetve a MOL hasonló, családokat megcélzó kijelentése is csak színjáték, láthatóan a kisbenzinkutak ellehetetlenítése, bekebelezése a valódi kitűzött cél.
Szajlai arra is felhívta a figyelmet, a folyamatos, indokolatlan adóemelések is a kiskutakat sújtják, akik egyre kevésbé tudnak lépést tartani az óriáscégekkel, így szépen, lassan kivéreznek. Az is egyértelművé vált számára, hogy a több éve fenntartott veszélyhelyzeti kormányzás csak a kormány és az érdekeltségi köreibe tartozó multinacionális cégek igényeinek gyors kiszolgálását segítette elő.
Világos frontvonalak
A fentiekből is világosan látszik, hogy a Fidesz-kormány - ismételten - az óriáscégek oldalára állt, tevékenyen is elősegítette a magyar kiskutak tönkretételét, a MOL-nak kedvező rendeleteivel családok ezreit lökte a létbizonytalanságba azért, hogy az oligarcháik tovább hízzanak. A kis- és középvállalkozások pártján egyedül a Mi Hazánk Mozgalom áll, mely minden lehetséges eszközzel küzd a mai napig a kiskutak védelmében. Egyedüli pártként ők foglalkoztak a kutasok problémáival, egyedül ők értekeztek a szakszervezetekkel, és egyedül ők küzdenek a családi kutak megmaradásáért. A balliberális-globalista oldalnak pedig még az álláspontját sem ismerjük, hiszen ők, mint általában, nem igazán foglalkoznak a magyar embereket érintő valódi problémákkal. Csak azt teszik, amire a globalista uraik utasítják őket. Az X- és Telegram-csatornáinkra feliratkozva egyetlen hírről sem maradsz le!
Mi a munkánkkal háláljuk meg a megtisztelő figyelmüket és támogatásukat. A Magyarjelen.hu (Magyar Jelen) sem a kormánytól, sem a balliberális, nyíltan globalista ellenzéktől nem függ, ezért mindkét oldalról őszintén tud írni, hírt közölni, oknyomozni, igazságot feltárni.
Támogatás