Magyar dolgozókat rúgott ki a CATL, kínaiak jöhetnek helyettük

Az elmúlt egy hétben több tucat magyarországi alkalmazottját rúgta ki a jelenleg Debrecenben akkumulátorgyárat építő kínai CATL. A cég a helyükre Kínából érkező, kiküldetésben lévő alkalmazottakat akar helyezni – tudta meg a cég jelenlegi és volt alkalmazottjaitól a Telex.
A beszámoló szerint a vállalat múlt héten érdemi indoklás nélkül mondott fel több, különböző pozícióban dolgozó próbaidős munkavállalójának.
Ezen a héten azonban már a határozatlan ideig tartó munkaszerződéssel rendelkezőket is elbocsátották. Közülük többen fél vagy éppen egy éve dolgoztak a cégnél.
A leépítés szakmunkásokat és az irodai területen dolgozókat is érintette. Többek között a karbantartásról, a minőség-ellenőrzésről és a folyamatmérnökök közül is megszüntették a munkaviszonyát több embernek. Volt, akit egészen a Kínában zajló betanításukról rendeltek haza, hogy kirúghassák őket.
A volt munkavállalók egyelőre nem tudják, hogy a CATL miért küldte el őket. A cégen belül úgy tudják, az erről szóló döntést a kínai központban hozták meg, mivel „a jelenlegi piaci környezetben kínai szakemberekre van szükség” – mondta egy érintett dolgozó.
A pontos számok egyelőre nem ismertek, azonban a kirúgási hullám még jelenleg is folyamatban van, így akár száznál is többen veszíthetik el a munkájukat.
„Elengedték, hogy ez egy magyarok által vezetett gyár lesz”
A cég néhány héttel ezelőtt még aktívan toborozta a munkavállalókat, a régióban a legmagasabb béreket kínálva a jelentkezőknek. A beszámolók szerint a leépítésről szóló döntés a CATL teljes magyarországi vezetését meglepte, köztük az itt dolgozó kínaiak egy részét is. Voltak olyan kínai CATL-alkalmazottak, akik hevesen ellenezték a döntést, ezért végül őket is kirúgták.
„Elengedték, hogy ez egy magyarok által vezetett gyár lesz” – mondta az egyik érintett a lapnak.
Azt, hogy a korábbi döntések ellenére miért nem magyar irodistákkal és szakmunkásokkal számol a cég, az alkalmazottak sem tudták megindokolni.
Egy másik forrás szerint a kínaiakat zavarja, hogy a tervezettnél lassabban megy a toborzás, nehezen találnak szakembereket, akit pedig felvesznek, azok hamar távoznak. Szerinte a cég helyzetét rontják az akkugyártással kapcsolatos ellenérzések, valamint a korábban a cégnél dolgozók negatív tapasztalatai.
A nyilatkozók szerint a leépítéseknek köze lehet a korábban általunk is közölt hírhez, miszerint leállították a második gyáregység építésének előkészítését.
A CATL cáfolta a híreket
A CATL szerint „valótlanok azok a híresztelések, amelyek szerint a CATL felfüggeszti a második debreceni gyáregysége beruházását”. A CATL-központ szakemberei csak „felülvizsgálják” a cellagyár technológiáját, hogy az „a legfejlettebb, legalacsonyabb kibocsátású és energiahatékonyabb” legyen.
A világ legnagyobb akkumulátorgyártójának számító kínai CATL 2022-ben jelentette be, hogy közel 3000 milliárd forintból épít fel 100 gigawattórás kapacitású óriásgyárat Debrecenben.
A teljes gyár építése több ütemben zajlik. A cellagyárban 2025 második felében indulhat el a gyártás, kezdetben évi 40 GWh (gigawattóra) kapacitással, amit később 100 GWh-ra bővítenének. Ez hosszú távon akár több tucat gyártósort is jelenthet, melyek közül mindegyik egyedi autómodell specifikációira hangolt. A dolgozói létszám jelenleg meghaladja a 600 főt, de még 2025 vége előtt elérheti a 2000-et. A vállalat első gyáregysége várhatóan 2026-ra éri el a teljes kapacitáson történő gyártást, és az ahhoz szükséges mintegy 2600 fős végleges létszámot - összegezte az Index.
Mi a munkánkkal háláljuk meg a megtisztelő figyelmüket és támogatásukat. A Magyarjelen.hu (Magyar Jelen) sem a kormánytól, sem a balliberális, nyíltan globalista ellenzéktől nem függ, ezért mindkét oldalról őszintén tud írni, hírt közölni, oknyomozni, igazságot feltárni.
Támogatás