daextlwcn_print_scripts(false);

Korábban a Mi Hazánk követelte, hogy emeljék meg a munkába járás költségtérítését. A mai napon bejelentették, hogy duplára fogják emelni, ez több százezer munkavállalónak komoly anyagi támogatás, és megkönnyíti a munkába járást. Erről beszélt Palkovics Imre, a Munkástanácsok Országos Szövetségének (MOSZ) elnöke csütörtökön az M1-en.

Hozzátette: hetekkel korábban a szakszervezetek kezdeményezték a változtatást, így a döntést örömmel fogadták. A segítség mértékéről elmondta: míg eddig kilométerenként maximum 15 forintos adómentes költségtérítést tettek lehetővé a munkáltatók számára a jogszabályok, ez a gazdaságfejlesztési miniszter javaslatára duplájára, 30 forintra fog nőni. Ez dolgozónként több tízezer forintot jelent. A kormány döntéséből az is következik, hogy a minimális költségtérítés szintje is a duplájára emelkedik, a jelenlegi 9 forintról 18 forintra kilométerenként. Az elnök a családok, és a munkahelyek védelme érdekében jelentős eredménynek nevezte az új intézkedés bevezetését.

A Mi Hazánk már korábban követelte

Még a tavalyi év végén decemberben követelte a nemzeti ellenzéki párt, hogy emeljék meg 40 forint/kilométerre a munkáltató által adómentesen adható anyagi hozzájárulást.

A párt munkaügyi kabinetjének elnöke, Lantos János úgy fogalmazott akkor, hogy azonnali beavatkozásra van szükség a magyar dolgozók védelmében, mint köztudott, jelenleg 15 forint/kilométer utazási hozzájárulást adhat adómentesen a munkáltató.

Ez az összeg már a 480 forintos hatósági ár esetében sem volt sok, évek óta le van maradva a valóságtól, így azt meg kell emelni legalább 40 forintra.

Lantos egy példát is hozott szemléltetésképpen:

Tegyük fel, valaki 30 kilométert autózik a munkahelyére (ez napi 60 km), az egy hónapban durván 1200-1300 kilométer, és vegyünk egy 7 literes átlagfogyasztást, akkor a korábbi hatósági áron 40 és 44 ezer forint között mozgott a költsége, amelyből a 15 forintos hozzájárulás 18-19 ezer forintot fedezett.  Ha azonban – mint fogalmazott – számolunk egy jelenlegi 650 forintos benzin, és egy 700 forintos gázolaj árat, akkor ez az összeg benzin esetében felszökik 54-59 ezer forintra, dízel esetében pedig 58-63 ezer forintra.

Dócs Dávid, a Mi Hazánk parlamenti képviselője komoly gondként említette a sajtótájékoztatón, hogy a járatritkítások miatt mind nehezebb tömegközlekedéssel munkába járni a kisebb településekről,
így sokan csak több órás úttal vagy autóval juthatnak el munkahelyükre, majd haza.

Üdvözlik a döntést, de ez még kevés

A Magyar Jelen kérdésére Lantos János munkaügyi kabinetvezető elmondta, hogy bár üdvözlik a döntést, hiszen minden előrelépés fontos, de le kell szögezniük, ez nem elég.

– Nem véletlen, hogy a tavalyi év végén, miután kivezették a hatósági üzemanyagárakat, azt mondtuk, minimum 40 forintra kell emelni az összeget, és ezt természetesen továbbra is tartjuk. Ezért továbbra is napirenden tartjuk a témát, és ha már azt sikerült közösen elérnünk a magyar dolgozókkal, hogy 15 forintról 30 forintra emelkedjen a támogatás, akkor ez csak új lendületet ad nekünk, és nem teszünk le eredeti célunkról

– nyomatékosította.

(Címlapkép: Getty Images)

A Twitter- és Telegram-csatornáinkra feliratkozva egyetlen hírről sem maradsz le!

IMPRESSZUM

Felelős kiadó: Innovatív Kommunikáció Alapítvány
A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) nyilvántartásba vételi okiratának száma: CE/22685-4/2020.
Szerkesztőség címe: 1132 Budapest, Victor Hugo u. 11., 4.emelet
Szerkesztőség elérhetősége: szerk@magyarjelen.hu
Főszerkesztő: Horváth Tamás
© 1999 – 2024 Magyar Jelen, magyarjelen.hu
Exit mobile version
daextlwcn_print_scripts(true);