Az idei gépjárműadóról szóló határozatokat február közepétől kezdi kézbesíteni a Magyar Posta a Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV) megbízása alapján – közölte a NAV.
Az adó első részletét
április 15-ig, a második részletét szeptember 15-ig kell befizetni.
Országosan mintegy 3 millió 200 ezer gépjármű-üzembentartó érintett, ennyien kapnak a postástól személyesen átvehető, hivatalos iratot.
A gépjárműadóval kapcsolatos feladatokat az idei évtől az adóhivatal vette át, a változás a gépjármű-tulajdonosokat nem érinti – ismertette a NAV.
Az adóhivatal felhívta a figyelmet arra, hogy befizetéskor az átutalási bizonylat közlemény rovatába először az adószámot vagy az adóazonosító jelet kell beírni, majd a jármű rendszámát. Ha ez elmarad, akkor a NAV nem, vagy csak késedelmesen tudja a befizetett összeget a befizetőhöz kapcsolni.
Aki pénzforgalmi számla nyitására nem kötelezett, az fizethet banki átutalással, a levélhez mellékelt csekken, az elektronikus fizetéseket és elszámolásokat biztosító alrendszeren (EFER-en) keresztül szintén átutalással vagy akár az ügyfélszolgálatokon bankkártyával – tájékoztattak.
Ha valaki esetleg elveszíti a csekket, akkor újat a NAV ügyfélszolgálatán kérhet.
A december 31-én meglévő adómentességet és szüneteltetést az önkormányzatok adatszolgáltatása alapján a NAV automatikusan figyelembe vette az adó kivetésénél a közlemény szerint – közölte a NAV az MTI-vel.
További információkat ITT talál.
(Kép: illusztráció/Getty Images)
Az X- és Telegram-csatornáinkra feliratkozva egyetlen hírről sem maradsz le!