A tavaszi sorozatos bezárások, leállások és korlátozások időszaka után a nyáron szépen lassan ismét emelkedni kezdett a magyar fogyasztók bizalma, ám mióta ismét mindenhol a „második hullámról” cikkeznek, újra csökkenőben az index. A magyarok többsége leginkább állása elvesztésétől tart.
A GKI fogyasztói bizalmi index értéke az áprilisi nagy zuhanás után három hónapig – lassuló ütemben, de – emelkedett. Ezt augusztusban és most szeptemberben csökkenés követte. Az áprilisi -49,8 pontos mélypontról júniusra -32,8 pontra emelkedett az index, ezt júliusban -26,9, szeptemberben pedig -29,6 pont követte – írta a privatbankar.hu.
Ez röviden összefoglalva annyit jelent, hogy az áprilisi zuhanás nagyjából felét sikerült ledolgozni augusztusig, vagyis a kár jelentős lenne még akkor is, ha az emelkedés nem szakadt volna meg azóta.
- A lakosság szeptemberben – augusztushoz képest – valamivel jobbnak értékelte saját pénzügyi helyzetét, s e várakozás szeptemberig az áprilisi esés 60%-át dolgozta le.
- Augusztusig még kedvezően vélekedtek az emberek a magyar gazdaság jövőbeli helyzetéről (a romlás háromnegyede eltűnt), szeptemberben azonban ismét a pesszimizmus jellemző a közgondolkodásra, így a „ledolgozás” mértéke most csak kb. kétharmadon áll.
- A legrosszabb a helyzet a munkanélküliségtől való félelem esetében. Szeptemberben már közepes mértékű, és újabb félelemnövekedés mutatható ki.
- Ősz elejére augusztushoz képest a lakosság véleménye a megtakarítási lehetőségeiről változatlan.
- Érezhetően csökkent viszont a fogyasztók inflációs várakozása, ellenben a nagy értékű tartós fogyasztási cikkek vásárlási lehetőségét a lakosság romlónak érzékelte.
(privatbankar.hu nyomán – Fotó: Audi Hungaria)