Júliusban fogadta el a kormány azt az adótörvény módosító csomagot, melyben az üzemanyagok jövő év elejétől esedékes jövedéki adójának jelentős emeléséről határoztak. A kormányzati kommunikáció hetekig arról szólt, hogy Brüsszel emeli a jövedéki adót. A Mi Hazánk Mozgalom már akkor is fenntartásokkal fogadta a kormánypropagandát, ezért Dócs Dávid, a Mi Hazánk alelnöke írásbeli kérdést nyújtott be “Milyen EU-s szabályozás alapján emelik a jövedéki adó szintjét ilyen brutális mértékben?” címmel – emlékeztet közleményében Szajlai János, a Mi Hazánk Energetikai kabinetjének alelnöke.
Lázár János megtalálta a megoldást a benzinárra
A közlekedéssel és beruházásokkal foglalkozó miniszter éppen a napokban nyilatkozta, hogy a közösségi közlekedés alternatívája lehet a magas benzinárak miatt az autózásnak. Lázár János úgy érzékeli, hogy Ausztria és Magyarország között ebben a tekintetben már csökken az olló. A miniszter arról is beszélt, hogy 16 milliárd eurós vasútfejlesztési tervet terjesztett a kormány elé, amit külső forrásokból (uniós pénzből és hitelekből) finanszíroznának.
Az uniós források elmaradását tekintve viszont továbbra is úgy néz ki, hogy felelőtlenség lenne elengedni az autós közlekedést, akármennyire is magasak az üzemanyagárak.
Nem mindenért Brüsszel a felelős?
Szajlai János rávilágít, hogy a benzin és a gázolaj jövedéki adóemelése körülbelül 430 Ft-os euró árfolyamnál valósulna meg, így az EU-s minimumon felül minden liter üzemanyagból körülbelül 15 forint plusz bevétele keletkezne a kormánynak, ami éves szinten csaknem 100 milliárd forint haszon.
Az ellenzéki párt azt várja, hogy úgy módosítsa a kormány a jövedéki törvényt, hogy az havonta kövesse az aktuális euró árfolyamot. A Mi Hazánk emellett javasolja, hogy csökkentsék az áfát és vessenek ki extraprofitadót a MOL-ra, majd az így keletkezett bevétel átcsoportosításával érje el a magyar családok terheit érezhetően megkönnyítő üzemanyagár-csökkenést a hazai kutakon.
A Twitter- és Telegram-csatornáinkra feliratkozva egyetlen hírről sem maradsz le!