31.5 C
Budapest
2021. június 23., szerda
Magyar Jelen
Kiemelt Külföld

Egy cikk miatt bekérette a brit nagykövetet a kínai külügyminisztérium

Bekérette a Pekingben állomásozó brit nagykövetet egy, a kínai közösségi médiában közzétett cikk miatt a kínai külügyminisztérium – adta hírül internetes kiadásában a Global Times című kínai lap szerdán.

Caroline Wilsont, az Egyesült Királyság pekingi nagykövetét a kínai külügyminisztérium európai ügyekért felelős osztálya kérette be kedden egy, a Wechat kínai közösségi alkalmazáson a brit nagykövetség hivatalos oldalán megjelent cikk miatt. A március 2-án közzétett írásban a brit nagykövet a nemzetközi sajtónak a kínai kormányzatot érő bírálatait vette védelmébe, azzal érvelve, hogy a kritikus hangvételű tudósítások szerzői jóhiszeműen járnak el, és fontos szerepet játszanak a kormányzat tevékenységének nyomon követésében.

Wilson pekingi idő szerint kedd este a Twitteren közzétett bejegyzésében aláhúzta: kitart a cikke mellett. Hozzátette: Kína Egyesült Királyságban állomásozó, távozó nagykövete is kétségtelenül kitart amellett a több mint 170 írás mellett, melyeket szabadon adhatott közre a brit sajtóban.

A kínai külügyminisztérium keddi közleménye kioktatónak és arrogánsnak minősítette Wilson cikkét, amely álláspontja szerint hemzseg az “ideológiai előítéletektől”, és nem összeegyeztethető a diplomaták státuszával.

A közleményben hangsúlyozták: Peking soha nem állt szemben a külföldi sajtóval, csupán azokkal, akik álhíreket koholnak Kína és a Kínai Kommunista Párt ellen a sajtó- és szólásszabadság ürügyén.

London és Peking között az utóbbi időben feszültté vált a viszony egyebek mellett Hongkong autonómiájának helyzete, emberi jogi, valamint a médiát érintő kérdések miatt.

Február 4-én a brit médiaszabályzó testület visszavonta a kínai CGTN televíziós adó sugárzási engedélyét, miután egy vizsgálat szabálytalanságot tárt fel a licenc kiadásában. Hétfőn pedig a testület 260 ezer font (111,3 millió forint) bírságot rótt ki a CGTN-re. A pénzbüntetés egyik részét azt követően szabták ki, hogy egy brit újságíró panaszt tett amiatt, hogy a CGTN leadott egy róla készült videót, amelyen állítása szerint kényszer hatására bűnügyi vallomást tett. A bírság másik részét a 2019-es hongkongi kormányellenes tüntetésekről szóló tudósítások nem megfelelő pártatlanságával indokolták.

A kínai hatóságok napokkal a CGTN nagy-britanniai sugárzási engedélyének visszavonása után letiltották a BBC brit műsorszolgáltató globális televíziós hírcsatornája, a BBC World News sugárzását, súlyos jogsértésekre hivatkozva. A rádiókat és televíziókat felügyelő szerv szerint a BBC World News súlyosan megsértette a Kínáról szóló hírekre vonatkozó szabályokat, amelyek előírják “a helytálló és pártatlan” tájékoztatást, sértette Kína nemzeti érdekeit és aláásta a nemzeti egységet.

(MTI)

További híreink

Elhunyt Kátai Zoltán, a kiváló magyar énekmondó előadóművész

Varga Lilla

A záróbeszédekkel folytatódott a Floyd-ügy tárgyalása

Varga Lilla

Zenés történelmi film készül Trianonról

Varga Lilla

A tartalom és a hirdetések személyre szabásához, a közösségi médiafunkciók és a forgalom elemzéséhez, ez az oldal sütiket használ. A webhelyünk használatával kapcsolatos információkat a közösségi média-, reklám- és elemző csapatunk más olyan információkkal is összehasonlíthatja, amelyeket Ön adott meg, vagy amelyeket a szolgáltatásai használatából adódóan gyűjtöttek. Elfogad Bővebben