Néhány nappal ezelőtt egy kecskeméti általános iskolában történt bántalmazás sokkolta a város és az ország egészségesebb felének kedélyeit.
Történt, hogy két nyolcadikos lány megvert és rugdosott egy hetedikest, akinek egyetlen társa sem sietett a segítségére, hanem inkább megörökítették a bántalmazást és nevettek rajta egy jót. Ezt követően a tankerület megdicsérte az igazgatót, hogy az milyen jól járt el akkor, amikor erről az egészről kötelességtudóan értesítette őket.
A konkrét esetben további érdekesség nincs, „csak” a szokásos:
a bántalmazott diák szülei feljelentést tettek, fontolgatják, hogy másik intézménybe viszik a kislányt, miközben a verekedők továbbra is járhatnak az iskolába.
Egy helyi lap azt írja, hogy a bántalmazó páros rettegésben tartja az iskola tanulóit, de szüleik jelentős összeggel támogatják az intézményt, ezért az iskola igazgatója nem akart ebből ügyet csinálni.
A sokadik tragédia volt ez
Csak az elmúlt néhány évből lehetne bőven példát hozni a kísértetiesen hasonló és mindig ugyanarra a sémára épülő tettekre. Ismert olyan eset, ahol hangfelvételes bizonyíték van rá, hogy az igazgató tudott a sorozatos bántalmazásról, az agresszorok mégis megúszták egy kis ejnye-bejnyével.
Ezek az egyes támadások, verbális erőszakok rendszert alkotnak, közös vonás, hogy ugyanazokkal az intézkedésekkel megelőzhetők lennének. A felelősségre vonás elmaradása szintén márkajelzésként árazza be az iskolában történő erőszakos cselekményeket. Az oktatási rendszer bajairól több könyvet lehetne írni, a biztonsági kihívásokra maguk a szakemberek, igazgatók sem találják a megoldást. Tanulságos, hogy az egyik iskolaigazgató hónapokkal ezelőtt odáig jutott, hogy
írásban értesítette a szülőt arról, hogy nem tudja garantálni gyermeke biztonságát az intézmény falain belül.
Pikáns adalék, hogy mindez akkor történik meg, amikor éppen egy rendőrhöz tartoznak a magyar közoktatás feladatai.
Rendszerszintű megoldást sürget a Mi Hazánk
A témában a Mi Hazánk elnökhelyettese sokszor megnyilvánult már, Dúró Dóra Pintér Sándornak címzett írásbeli kérdésében rámutat azokra a súlyos hiányosságokra a köznevelési rendszerben, amelyek továbbra is lehetővé teszik, hogy az erőszak és a szabályok megszegésének kultúrája egyre inkább elszaporodjon a magyar iskolákban. Hozzáteszi, hogy a kormányzatnak sürgősen és határozottan kellene fellépnie, hogy végérvényesen visszaszorítsa az ilyen típusú brutális bántalmazásokat, ehhez tudatos stratégia megalkotására van szükség .
Az országgyűlés alelnöke az alábbiakra várja a konkrét választ az oktatásért is felelős belügyminisztertől:
Milyen konkrét lépéseket tervez tenni a kormányzat annak érdekében, hogy megerősítse az iskolai rendet, és védje a normakövető diákok biztonságát?
Tekintettel a sorozatosan ismétlődő hasonló jellegű iskolai bántalmazási esetekre, nem nem gondolják-e, hogy ideje komolyan fontolóra venni a köznevelési rendszer teljes áttekintését, és a problémás területek átalakítását?
Milyen intézkedéseket terveznek annak érdekében, hogy a pedagógusok és iskolaigazgatók hatékonyan tudjanak reagálni az ilyen esetekre, és megfelelő szankciókat alkalmazzanak az elkövetőkkel szemben?
A X- és Telegram-csatornáinkra feliratkozva egyetlen hírről sem maradsz le!