Tavaly a K&H Bank adózás utáni eredménye 18 százalékos emelkedéssel elérte a 129 milliárd forintot, ezzel a KBC csoporton belül a harmadik legjobb teljesítményt érte el – jelentette be Peter Roebben, a K&H csoport vezérigazgatója, sajtótájékoztatón hétfőn Budapesten.
„A kormányzati intézkedések – extraprofitadó, bankadó és a kamatstop – tavaly 42 milliárd forinttal rontották az eredményt, az előző évi 59,2 milliárd forint után” – emelte ki.
A banki ügyfélszám 2024 végére meghaladta az egymilliót, ami éves szinten 5 százalékos növekedés, és a digitális innovációban is élen jár a bank, tízből nyolc ügyfél digitálisan aktív.
Peter Roebben elmondta: „A K&H a magyar zöld finanszírozási piac egyik vezető szereplője és a pénzintézet továbbra is prioritásnak tekinti működésében a fenntarthatósági szempontokat” – számol be az MTI.
A lakossági és vállalati zöldhitel kihelyezésben egyaránt 20–20 százalékos részesedéssel rendelkezik a pénzintézet, a vállalati szegmensben 128 milliárd forintos kihelyezett hitelállománnyal.
Tavaly 12 milliárd forint zöldlakás-hitelt folyósítottak, ami a teljes kihelyezés 6 százaléka, a teljes zöldlakás-hitel volumen 48 milliárd forintra nőtt – tette hozzá. A megtakarításokban lévő ügyfélvagyon több mint fele felelős befektetési alapokban koncentrálódik. Az új casco biztosításokon belül az elektromos autók aránya 25, a lízingszerződésben a zöld járműveké 19 százalék – tájékoztatott.
Gombás Attila, a K&H csoport pénzügyi vezetője elmondta: „Az extraprofitadó tavaly 21,0 milliárd forintra csökkent az előző évi 33,4 milliárd forint után a megemelkedett állampapír-vásárlások miatt.
A működési bevételek tavaly 10 százalékkal 353 milliárd forintra, a működési költségek 13 százalékkal 206 milliárd forintra nőttek.
A hitelállomány 9 százalékos bővüléssel 3089 milliárd forintot ért el, és az új hitelek volumene 560 milliárd forintot tett ki. A vállalati hitelállomány 13 százalékkal, a lakossági 7 százalékkal bővült, mindkét szegmens növekedése a banki átlag felett alakult” – ismertette.
Egyre többen vesznek fel hitelt
A lakáshitelek volumene 123 százalékkal emelkedett, a babaváró hitelek igénylőire vonatkozó életkor-követelmények szigorítása ellenére a folyósítások volumene 4 százalékkal nőtt.
Az ügyfélbetétek állománya 7 százalékkal haladta meg a 2023 évit, és megközelítette a 4 ezer milliárd forintot, a befektetési alapokban kezelt vagyon 31 százalékkal 1773 milliárd forintra, az állampapír-állomány pedig 42 százalékkal 1427 milliárd forintra bővült.
Közel 290 milliárd forint értékben kötöttek szerződéseket a Széchenyi Kártya programban tavaly, míg a lízingportfólió meghaladta a 100 milliárd forintot, az új kihelyezések volumene elérte a 42 milliárd forintot.
A K&H Bank nettó kamatbevétele 12 százalékkal 221 milliárd forintra, a nettó díj és jutalékbevételek pedig 18 százalékkal 105 milliárd forintra nőttek 2024-ben.
A nem teljesítő hitelek aránya 1,1 százalékra esett vissza a 2023-as 1,9 százalékról, a bank tőkearányos megtérülési rátája (ROE) 20,8 százalékra csökkent az előző évi 22,3 százalék után.
Nik Vincke, a K&H Biztosító vezérigazgatója arról tájékoztatott, hogy a nettó nyereség 4,2 milliárd forint lett az előző évi 1,1 milliárd forint után az extraprofitadó és a költségek jelentős növekedése ellenére. A kormányzati intézkedések hatása 6,6 milliárd forintot jelentett tavaly, amely 1,1 milliárd forinttal haladja meg a 2023 évit.
A nem-életbiztosítási terület díjbevétele 10 százalékkal emelkedett 74,9 milliárd forintra, és minden üzletág tartós növekedést mutatott. Az életbiztosítás szegmens díjbevétele a piaci átlag feletti növekedéssel, 14 százalékkal 18,9 milliárd forintra nőtt. A K&H Biztosító piaci részesedése a két üzletágban 7, illetve 3,6 százalékos volt 2024 végén.
Nik Vincke elmondta: „A K&H piaci részesedése a gyorsan növekvő nyugdíjbiztosítási üzletágban 2024 harmadik negyedévének végén 7,0 százalékra emelkedett, az összesített növekedés öt év alatt 20 százalékos volt.”
Kiemelten fontosnak tartják a digitalizációt…
Németh Balázs, a K&H innovációs vezetője ismertetése szerint az aktív mobilbank használó ügyfelek száma 770 ezerre növekedett 2024 végére. Az új lakossági számlák 60 százalékát online nyitják és a rendszeres befektetések közel felét mobilbankon keresztül indították.
A K&H elsőként digitalizálta a SZÉP kártyát, továbbá mind az 550 ATM használható NFC-vel, vagyis a készpénzes tranzakciók bankkártya nélkül, mobillal is végrehajthatók. A tájékoztatás szerint minden ötödik új nyugdíjbiztosítást mobilon kötötték az ügyfelek és majdnem minden KGFB-szerződést digitálisan kötöttek meg tavaly.
A K&H visszapénz szolgáltatásra több mint 200 ezer ügyfél regisztrált eddig.
Egy év alatt több mint 1,25 millió beszélgetést indítottak a K&H ügyfelei a Kate nevű, mesterséges intelligencia alapú digitális pénzügyi asszisztenssel, amely már több mint 320 funkcióval rendelkezik. A lakossági ügyfelek már több mint 80 százaléka, a kkv-ügyfelek több mint negyede használta a szolgáltatást, míg a mobilbanki ügyfelek 12 százaléka rendszeresen Kate-tel bankol.
A K&H több mint 3800 munkatársat foglalkoztat, 195 lakossági ügyfélpontot működtet, és csoportszinten mintegy 1,6 millió ügyfélnek kínál pénzügyi szolgáltatásokat.
A bank saját tőkéje 720 milliárd forint, mérlegfőösszege 6054 milliárd forint volt 2024 végén, ezzel az OTP Bank és az MBH Bank után a K&H Bank a harmadik legnagyobb pénzintézet Magyarországon.
Az X- és Telegram-csatornáinkra feliratkozva egyetlen hírről sem maradsz le!