Újabb álszent színjátékot rendezett a kormány az üzemanyagárak csökkentése kapcsán, a Mi Hazánk továbbra is kabinettől, és a MOL-tól vár érdemi lépéseket és érezhető árcsökkentést. Nagy Márton nemzetgazdasági miniszter azt közölte, a kabinet arról döntött, hogy kéthetes ultimátumot adnak az önkéntes árcsökkentésre a piaci szereplőknek. Ha ez nem lesz eredményes, ismét szabályozni fogják az üzemanyagárakat. Ezzel a bejelentéssel és tervezettel egyértelművé tette a kormány, hogy ismét többnyire a kiskereskedők rovására akarja csökkenteni az üzemanyagárakat. Megerősítette ezt Gulyás Gergely is a múlt heti kormányinfón, ahol elhangzott: a kormány nem tud további adóbevételekről lemondani, amikor egyébként is hiánycsökkentés a cél. Ezzel a kijelentéssel a miniszter gyakorlatilag elismerte, hogy üres az államkassza és nem engednek a saját bevételeikből – írja közleményében Szajlai János, a Mi Hazánk Energetikai kabinetének alelnöke.
A Mi Hazánk Mozgalom továbbra is fenntartja, hogy érdemi üzemanyagár-csökkenést, csak az adóterhek, illetve a MOL brutális nyereségének csökkentésével tudnának elérni, nem a kiskereskedők a fennmaradáshoz is alig elegendő hasznának további sarcolásával.
Ezért elvárják Nagy Mártontól és a kormánytól, hogy az elkövetkezendő két hétben vegyék fontolóra a párt korábbi javaslatait, a MOL-nak nyújtott kormányzati kedvezmények átcsoportosítását és az üzemanyagok adóterheinek csökkentését. Vegyék fontolóra az üzemanyagokat terhelő adók újraszámítását, beleértve a jövedéki adó jelenlegi euró árfolyamhoz történő igazítását, a kiskereskedőket terhelő adók és a világrekorder ÁFA csökkentését, illetve az adót ne adóztassa a kormány, tehát ne terhelje a jövedéki adót az ÁFA mértékével.
Ezen kívül Szajlai felszólítja a kormányt, tárgyaljanak a MOL és a kormány közös alapítványainak több milliárdos részvényhozamából származó bevételek átcsoportosításáról, egy az üzemanyagárak letörésére felállítandó alapba.
“A MOL- tól pedig elvárjuk, hogy engedjen az óriási nyereségéből, és akár az Ural-Brent olajár különbségből, akár az egyéb kormányzati kedvezményekből adódó hasznát fordítsa a nagykereskedelmi árak csökkentésére. Ha valóban az üzemanyagárak csökkentése a cél, akkor egy eredményes tárgyalás után akár 50-150 forintos üzemanyagár-csökkenés is elérhető lenne” – zárul a közlemény.
A Twitter- és Telegram-csatornáinkra feliratkozva egyetlen hírről sem maradsz le!