7.1 C
Budapest
2021. április 12., hétfő
Magyar Jelen
Kiemelt Külföld

Oregoni Oktatási Osztály: a matekházi a fehér felsőbbrendűség egy formája

Az Oregoni Oktatási Osztály legújabb útmutatójában óva inti az oktatókat attól, hogy arra kérjék a gyermekeket, mutassák be a matekházijukat, ez ugyanis a “fehér felsőbbrendűség” egyik formája – írja a Daily Wire.

“A fehér felsőbbrendűség kultúrája áthatja a matematikai órákat a mindennapos tanári lépéseknek köszönhetően. Ezek a lépések, együttesen az őket alátámasztó hitekkel, állandósítják a feketéknek, latinoknak és a többnyelvű diákoknak okozott oktatási károkat, megtagadva tőlük, hogy teljes hozzáféréssel rendelkezzenek a matematika világához” – taglalja a 82 oldalas útmutató, melynek címe A Pathway to Equitable Math Instruction.

Az útmutató megoldásként egy éves programot ajánl, hogy “dekonstruáljuk a matematika rasszizmusát” és “tegyük láthatóvá a matematikával kapcsolatban a fehér felsőbbrendűség toxikus jellemzőit”.

Az útmutató álláspontja szerint, ha a tanár arra kéri a diákot, mutassa meg a munkáját, valamint arra fókuszálunk, hogy a diákok helyes választ adjanak, és nyilvántartjuk, követjük a diákok eredményeit, sőt, még osztályozzuk őket, azzal valójában a “fehérek szemléletét és kultúráját erőltetjük a színesekre”, ami mi más lehetne, mint a “fehér felsőbbrendűség” megtestesülése, mivel ez a nézet “paternalista”, ami “az írott szó imádatára” épül. Utóbbi pedig a kurrens kritikai elméletek szerint a dokumentáció erőltetésével és az írásbeli készségek erőltetésével működteti a fehér felsőbbrendűséget.

“Az elképzelés, hogy a matematika tisztán objektív, teljesen téves. Fenntartani az elképzelést, hogy mindig vannak jó és rossz válaszok, állandósítja az objektivitást”

– állítja az útmutató.

Az a nézet, miszerint az felnőttek mindig tudják a helyes választ, színtiszta paternalizmus és egyben a hatalom fenntartása (powerholding), az osztályozás pedig az egyenlőtlenség tartósítása, akárcsak a magaviselet értékelése. Éppen ezért a pedagógusoknak “kulturálisan megfelelő” tanítási módszereket kell alkalmazniuk, ami megfelel a színeseknek igényeinek is.

Továbbá arra is buzdítják a tanárokat, mutassanak rá olyan problémákra, melyekben a matematikát a kapitalizmus, az imperializmus és a rasszista nézetek fenntartására használták.

Ennek ellensúlyozása érdekében az útmutató azt javasolja a tanároknak, mutassanak be “pozitív” példákat, olyan személyeket, akik a matematikát az “ellenállás” egy formájaként használták.

Fotó: Getty Images

További híreink

Sörért törtek be

Kiss Albert

Együtt harcol, issza borát

Faragó Dániel

Míg Orbán Viktornak nincs megtakarítása, az apja egyik cégéből 1,8 milliárdos osztalékot vettek ki

Szabó Norbert

A tartalom és a hirdetések személyre szabásához, a közösségi médiafunkciók és a forgalom elemzéséhez, ez az oldal sütiket használ. A webhelyünk használatával kapcsolatos információkat a közösségi média-, reklám- és elemző csapatunk más olyan információkkal is összehasonlíthatja, amelyeket Ön adott meg, vagy amelyeket a szolgáltatásai használatából adódóan gyűjtöttek. Elfogad Bővebben