8.6 C
Budapest
2021. október 23., szombat
Magyar Jelen
Kiemelt Külföld

Oregoni Oktatási Osztály: a matekházi a fehér felsőbbrendűség egy formája

Az Oregoni Oktatási Osztály legújabb útmutatójában óva inti az oktatókat attól, hogy arra kérjék a gyermekeket, mutassák be a matekházijukat, ez ugyanis a “fehér felsőbbrendűség” egyik formája – írja a Daily Wire.

“A fehér felsőbbrendűség kultúrája áthatja a matematikai órákat a mindennapos tanári lépéseknek köszönhetően. Ezek a lépések, együttesen az őket alátámasztó hitekkel, állandósítják a feketéknek, latinoknak és a többnyelvű diákoknak okozott oktatási károkat, megtagadva tőlük, hogy teljes hozzáféréssel rendelkezzenek a matematika világához” – taglalja a 82 oldalas útmutató, melynek címe A Pathway to Equitable Math Instruction.

Az útmutató megoldásként egy éves programot ajánl, hogy “dekonstruáljuk a matematika rasszizmusát” és “tegyük láthatóvá a matematikával kapcsolatban a fehér felsőbbrendűség toxikus jellemzőit”.

Az útmutató álláspontja szerint, ha a tanár arra kéri a diákot, mutassa meg a munkáját, valamint arra fókuszálunk, hogy a diákok helyes választ adjanak, és nyilvántartjuk, követjük a diákok eredményeit, sőt, még osztályozzuk őket, azzal valójában a “fehérek szemléletét és kultúráját erőltetjük a színesekre”, ami mi más lehetne, mint a “fehér felsőbbrendűség” megtestesülése, mivel ez a nézet “paternalista”, ami “az írott szó imádatára” épül. Utóbbi pedig a kurrens kritikai elméletek szerint a dokumentáció erőltetésével és az írásbeli készségek erőltetésével működteti a fehér felsőbbrendűséget.

“Az elképzelés, hogy a matematika tisztán objektív, teljesen téves. Fenntartani az elképzelést, hogy mindig vannak jó és rossz válaszok, állandósítja az objektivitást”

– állítja az útmutató.

Az a nézet, miszerint az felnőttek mindig tudják a helyes választ, színtiszta paternalizmus és egyben a hatalom fenntartása (powerholding), az osztályozás pedig az egyenlőtlenség tartósítása, akárcsak a magaviselet értékelése. Éppen ezért a pedagógusoknak “kulturálisan megfelelő” tanítási módszereket kell alkalmazniuk, ami megfelel a színeseknek igényeinek is.

Továbbá arra is buzdítják a tanárokat, mutassanak rá olyan problémákra, melyekben a matematikát a kapitalizmus, az imperializmus és a rasszista nézetek fenntartására használták.

Ennek ellensúlyozása érdekében az útmutató azt javasolja a tanároknak, mutassanak be “pozitív” példákat, olyan személyeket, akik a matematikát az “ellenállás” egy formájaként használták.

Fotó: Getty Images

További híreink

Megütötte fegyverével a nyolc hónapos terhes nőt, majd megerőszakolta

Szabó Norbert

Ne a végrehajtókat védje a kormány, tényleges gazdasági könnyítést az adósoknak, hitelkárosultaknak!

Varga Lilla

“Tovább tart az emberek hülyének nézése”

Kemény János

A tartalom és a hirdetések személyre szabásához, a közösségi médiafunkciók és a forgalom elemzéséhez, ez az oldal sütiket használ. A webhelyünk használatával kapcsolatos információkat a közösségi média-, reklám- és elemző csapatunk más olyan információkkal is összehasonlíthatja, amelyeket Ön adott meg, vagy amelyeket a szolgáltatásai használatából adódóan gyűjtöttek. Elfogad Bővebben

Magyar Jelen