99 évre kerülhet Debrecen főpályaudvara a CATL-akkumulátorgyárat és a BMW-gyárat építő céghez. A Szikra szerint a Fidesz kiárusítja közös értékeinket, ezért nyomást kell gyakorolni az ügyben. A Mi Hazánk vizsgálja a jogi lehetőségeket az ügylet megakadályozására, a DK pedig egyeztetést kezdeményez egy alaposabban előkészített rendezvény megszervezéséhez. Eközben egy közlemény alapján úgy tűnik, a török hátterű cég terveinek részleteit még a fideszes városvezetés sem ismeri – írja a debreciner.hu.
A Szabad Európa írása nyomán a Debreciner is beszámolt arról, hogy a CATL-akkumulátorgyárat és a BMW-gyárat is építő, török hátterű Synergy Construction Hungary Kft. ajánlatot adott be a debreceni Nagyállomás 99 évre történő hasznosítására. A cég az ingatlant annak megújításáért cserébe kapná meg.
Mindezt úgy, hogy a kormány és a városvezetés már számos alkalommal tett ígéretet arra, hogy a mostani pályaudvar átépítésével, a vasúti és az autóbuszos közlekedés összehangolásával egy intermodális központot valósítanak meg.
A Mi Hazánk elfogadhatatlannak tartja, hogy a BMW-t és a CATL-t is kivitelező török cég újíthassa fel a debreceni Nagyállomást
Az Orbán-kormány elhibázott gazdaságpolitikájának köszönhetően 15 év után odáig jutottunk, hogy az állam nem képes fenntartani és működtetni a vasúti közlekedést, a pályaudvarok felújítását, karbantartását pedig végképp nem tudja ellátni. Ezek orvoslását Lázár János építési és közlekedési miniszter a magántőke bevonásával képzeli el, a MÁV 99 évre adná bérbe térítésmentesen a pályaudvarokat a befektetőknek, azok felújításáért cserébe – fogalmaz közleményében Salánkiné Kuti Zsuzsanna, a Mi Hazánk önkormányzati képviselője.
A debreceni Nagyállomás felújítására január 31-ig várták a piaci ingatlanfejlesztő cégeket, akikkel a MÁV közösen fejlesztő társaságot hoz létre, 75-25 százalékos arányban a befektetők javára. Sajtóhírek szerint a török Synergy Construction Hungary Kft. nyújtott be pályázatot a debreceni Nagyállomás esetében. A Mi Hazánk elfogadhatatlannak tartja, hogy a debreceni BMW-t és a CATL-t is kivitelező török cég nyerje el a pályázatot, véleményünk szerint alapvetés kellene legyen, hogy kizárólag magyar cégek pályázzanak, ahogyan az is, hogy a MÁV legalább 51%-os tulajdoni arányban legyen a létrehozott fejlesztő társaságban. A debreceni városvezetéstől pedig elvárjuk a Helyi Építési Szabályzat teljes mértékű betartatását a befektetővel szemben, megőrizve a Nagyállomás épített örökségét – összegzi.
Az X- és Telegram-csatornáinkra feliratkozva egyetlen hírről sem maradsz le!