Bevett liberális gyakorlat, hogy ha valami rosszul működik, akkor elő kell állni egy olyan megoldási javaslattal, ami – lehet a laikusokat elsőre megnyeri magának, ám – a gyakorlatban még annál is rosszabb lesz, mint ami most van, mégis sikerül eladni a koncepciót, köszönhetően az irányított médiának és a manipulált algoritmusnak.
Néha azonban a „megoldás” még ezek ellenére is annyira szörnyű, hogy még így se megy át. Erre legjobb példa a 2022-es választások, mikor abban valamennyi nem kormánypárti egyetértett, hogy a Fidesz-kormány nem jó. Erre a balliberális globalistáknak sikerült előállni egy koncepcióval, ami még annál is rosszabb lett volna, mint amit a Fidesz kétharmad legrosszabb napjain adni tud.
Privatizáljuk a vasutat!
Az összefogás és elvtelen szövetségek mellett másik berögződésük ezeknek a formációknak, hogy az állam az eredendően rossz, a piac pedig eredendően jó. Ha valamire rászabadítjuk a tőkét és a karvalykapitalizmust, akkor az egy csapásra megold minden problémát, a végtermék pedig az elégedett fogyasztó.
„Amíg csak állami lehet a vasút, addig késni fog” – fogalmazza meg állítását Donáth Anna, amellyel alighanem egyetért minden szélsőliberális és vadkapitalista, hiszen, amiben ott az állam, az csak rosszul működhet. Szerencsére van megoldása, privatizálni kell a vasutat, a jó, liberális EU előírásai szerint! A privatizáció pedig csak jó lehet, nem? Emlékszünk rá mi is, milyen jót tett nekünk is 1989-90-ben, mikor ránk szabadították a szabadpiacot.
„Amit a Fidesz kormányzása tönkretett, azt az EU liberális szabályai rendbe tudnák hozni: pár napja maradt dönteni a kormánynak ugyanis, hogy meghosszabbítja-e az állami MÁV-Start és a GYSEV közszolgáltatási szerződését, vagy az asztalhoz engedi végre a magánvasutakat. Azaz megnyitja a piacot, elérve ezzel, hogy nagyon rövid időn belül növekedjen a közszolgáltatási színvonal, cserélődjenek a járművek és újraéledjenek a mellékvonalak. Az EU szabályai előírják, hogy lehetőséget kell adni a magáncégeknek az állami vállalat mellett, ahogy azt teszik Csehországban és Szlovákiában is – az utazók legnagyobb örömére” – állítja a Momentum EP-képviselője Facebook-oldalán. Íme, itt van minden, ami csak kell: a tőke bevonása, a piac „liberalizálása”, amitől nő a színvonal, minden fejlődik, és mindenki boldog.
Az írásával a legnagyobb gond, hogy ezt követően valódi problémákra világít rá, ám ezt követően a megoldások szándékos kisiklatását látjuk, olyan állítások megfogalmazásával, miszerint „a jelenlegi helyzetben új, komfortos kocsikat csak magánvasúti vállalkozások fognak tudni gyorsan Magyarországra hozni”.
Arról persze Annánk nem beszél, hogy miért nem lettek már régen új vonatok és kocsik vásárolva? Talán nem kellett volna a Covidőrület idején elszórni az adófizetők pénzét használhatatlan lélegeztetőgépekre, maszkokra, meg ki tudja, még mire? Ja, hogy azokat a balliberálisok követelték a leghangosabban? Nos, igen, akkor valóban hiba lenne azt most megemlítenie. Ahogyan az is jó kérdés, mégis milyen funkcionáló államról beszélünk, amely olyan szinten kiárulta az országot és leépítette iparát, hogy már vasúti kocsikat sem képes előállítani, azért is úgy kell kuncsorognunk…
És íme globalista üdvösként végső tanulsága: „az egyetlen megoldás jelen helyzetben az, ha a kormány végre ebben is hallgat az EU-ra, és liberalizálja a távolsági közlekedés piacát, hogy Magyarországon ne csak az állami vasút, de a magánvasút is végezhessen közszolgáltatást, személyszállítást. Ha az állami MÁV nem tudja megoldani, hogy Komáromból Budapestre, Győrből Pápára, vagy Szegedről Kecskemétre komfortos vonatok induljanak és érkezzenek pontosan, akkor keresni kell olyat, aki képes erre. A szabad piac, a magánvállalkozások képesek erre. Ezt látjuk szerte Közép- és Kelet-Európában is”.
Tényleg gyors és olcsó lesz a vasúti közlekedés, ha azt a karvalytőke veszi át? Ezt mutatja a gyakorlat? 33 év alatt sikerült teljesen szétverni és lezülleszteni az állami egészségügyet, minek nyomán gombamód elszaporodtak a magánrendelők és magánrendelések. Ennek nyomán olcsóbb lett az egészségügyi ellátás, vagy ott tartunk, hogy akinek pénze van, az minőségi szolgáltatást kap, a többiek meg… hát, bízzanak Istenben, a sorsban, a Gondviselésben? Mitől lenne máshogy a vasút esetében? Vagy ezeket a magáncégeket nem profitorientált kapitalisták vezetnék, hanem filantróp jámbor lelkek, akik inkább lenyelik a veszteséget, minthogy emeljék a jegyárakat? Melyik nem profitra törekvő, piaci alapon működő cég képes hosszútávon üzemelni? Vagy ez a cél? Lezülleszteni az állami vasutat, majd privatizálni, és az utazást a gazdagok kiváltságává tenni? Esetleg valamiféle kártyához, vagy mondjuk szociális kreditrendszerhez kötni?
Nem az állam, hanem a dilettantizmus a probléma
A liberális és vadkapitalista hazugságokkal ellentétben nem az állami szerepvállalással van probléma, hanem annak hiányával. Ami akkor is kialakulhat, ha egy vezetés túlságosan is dilettáns, és még alapvető kötelezettségei és feladatai ellátására is képtelen. A vasút (meg úgy egyébként az egész országirányítás) területén pontosan ezt a tendenciát látjuk. Éppen ezért nem kivonulnia kellene az államnak, hanem a kezébe venni végre a gyeplőt, és úgy viselkednie, mint egy vezérnek.
Amiért most Donáth Anna, meg az Európai Unió lobbizik, az nem a mi érdekünket szolgálja, csupán a tőkeerős nagyvállalatok kezébe adna még több hatalmat és befolyást az életünkre. Vigyázó szemeinket az Egyesült Államokra vessünk, ahol az állam szintén átengedett mindent a szabadpiacnak. És mit kaptunk? Egy világot, amit a tőzsde és a pénz irányít. Törvények felett álló gigacégeket, politikusokat marionettként rángató lobbicsoportokat, és egy háttérben meghúzódó hatalmat, vagy árnyékkormányt – ha úgy tetszik, mely dönt a világ sorsáról. A liberálisok oly büszkék az Egyesült Államokra, hiszen – ha valami nem tetszik – négy évente „ki lehet söpörni a vezetést”. Nem, nem lehet. A kirakatot rendezik át négy évente, de az irányítás ugyanazok kezében marad.
Értem én, hogy a Momentum főnökei kiadták az ukázt, hogy Klaus Schwab vízióját kell szép tálalásban lenyomni az emberek torkán. Dolgukat nagyban megkönnyíti a Fidesz, mely úgy építi le az állami szolgáltatásokat, mintha csak parancsba kapta volna, hogy „megágyazza” a terepet a szélsőliberálisoknak és globalistáknak. Ezek után nehéz azt feltételezni, hogy ezek nem játszanak össze.
Gyebnár Dávid
A X- és Telegram-csatornáinkra feliratkozva egyetlen hírről sem maradsz le!