Furcsa eset borzolja a kedélyeket Nagy-Britanniában, amióta egy skót kisiskolás diák rókaként határozta meg magát saját tanára előtt.
A diák ennek megfelelően viselkedett a tanórákon. A tanárok közül sokan nem tudták, hogy ilyenkor mi a helyes pedagógiai hozzáállás, de olyanok is akadtak, akik szimplán nem merték megkérdőjelezni a tanuló önmaga által kijelölt identitását, mert tartottak a woke szellemiségében működő szervezetek bosszújától és az esetleges fegyelmi eljárástól, tortúrától.
Nagyon nehéz időszak ez a tanárok számára a skót kormány és az általa hozott intézkedések miatt. Skóciában ugyanis a kormány támogató hozzáállása miatt az utóbbi időben több iskolában felütötte fejét e jelenség. A Westminster eddig blokkolta a hasonló törekvéseket, de a bizonytalanság az angol iskolák pedagógusaiban is jelen van a helyzet helyes kezelését illetően.
„Úgy érzik, hogy átkozottak, ha megteszik, és átkozottak, ha nem teszik. Jogi tanácsadóink
kiemeltek egy skóciai esetet, amikor valaki rókának hitte magát,
és az ilyen ügy bonyodalmait. Azt tanácsoljuk a tanároknak, hogy ha egy gyerek ilyesmit mond nekik, ne tartsák titokban, beszéljenek az iskola egy vezető beosztású személyével, és mondják meg a fiatalnak, hogy ezt fogják tenni” – mondta egy skót tanári szövetkezet vezetője.
Stuart Waiton, a Skót Oktatási Unió elnöke, aki ellenzi a woke ideológiát az osztályteremben, hozzátette: „Sok tanár megreked, hogy megpróbálja követni a kormány irányelveit, amelyek bátorítják a transzneműséget, és így a gyerekeket az „önazonosításra” ösztönzik.
„Ez valójában a felnőttek felelősségéről való lemondás. Ezt olyan aktivista tanárok is erőltetik, akik azt hiszik, hogy progresszívek, de valójában mérhetetlen kárt okoznak a gyerekeknek”.
Egyre kirívóbb esetekről számolnak be és a normális tanulókat marasztalják el
A tanárokra egyre nagyobb nyomás nehezedik, hogy foglalkozzanak a diákok önazonosításával, miután egy 13 éves gyereket „megvetendőnek” bélyegeztek, amiért vitatta egy osztálytársa meggyőződését, hogy ő macska.
Egy walesi tanulónak állítólag azt is megengedték, hogy nyávogással válaszoljon, amikor az órákon a tanárok kérdezik, egy másik gyerek pedig azt állította, hogy ő a Hold.
A skót kormány szóvivője elmondta:
„Az iskoláknak biztonságos, támogató környezetnek kell lenniük minden tanuló számára, nemtől függetlenül, ahol mindenki jogait tiszteletben tartják.
Az iskoláknak szóló valamennyi helyi hatósági iránymutatásnak ezt kell tükröznie.
„A skót kormány, az Education Scotland és partnereik rendelkeznek olyan keretekkel és programokkal, amelyek célja, hogy az egyenlőség és a sokszínűség az iskolai tapasztalatok középpontjában álljon.”
A X- és Telegram-csatornáinkra feliratkozva egyetlen hírről sem maradsz le!