Több egymásnak ellentmondó információ jelent meg arról, hogy Szegeden minden idők legnagyobb magyarországi ipari beruházása jöhet.
A beruházást öt milliárd euróra taksálják, de pontosan nem lehet tudni, hogy mit fognak gyártani. Vannak olyan értesülések, hogy elektromos autókat, buszokat, de azt is lehet olvasni, hogy Kisteleken akkumulátorgyár épülne.
Szeged polgármestere taktikusan igyekezik elkerülni a politika által lejáratott akkumulátor szót, Botka László a sajtónak azt juttatta el, hogy Szegeden nem lesz akkumulátorgyár. Ettől persze még más gyár lehet, ahol miért ne dolgozhatnának külföldi vendégmunkások, vagy épp miért ne lehetne környezetszennyező hatása?
Az mfor értesülései szerint Szeged Város Önkormányzata egy szerződés aláírására készül a kínai BYD elektromos járműgyártóval, amely egyrészt egy elektromos autóbusz-gyár létrehozásáról szólna a város közelében, egy 200 hektáros területen. Másrészt ehhez kapcsolódóan egy 50 hektáros akkumulátorgyárról, amely az elektromos autóbuszok működtetéséhez fog előállítani speciális, nagy teljesítményű akkumulátorokat a Szegedtől 20 kilométerre lévő Kisteleken. A lap természetesen megkérdezte a városvezetést, akik az akkumulátorgyár létesítését cáfolták:
“Botka László polgármester irányításával rendszeresek az olyan találkozók, amelyeken Szeged és környéke potenciális fejlesztési lehetőségeiről tárgyal a városvezetés külföldi és hazai befektetőkkel, nem akkumlátorgyárról. Amint a tárgyalások előrehaladottabb szakaszba lépnek, tájékoztatni fogjuk a közvéleményt.”
A Mi Hazánk ellenzi a külföldi térnyerést
A szegedi Mi Hazánk kérdésünkre azt emelte ki, hogy a termőföldeket meg kell védeni, a Virradat Programban nagy gyárak helyett a kisbirtokok támogatásán van a hangsúly. Tímár Tamás számára az is elfogadhatatlan, hogy a hektáronkénti felvásárlóárat a kormányhivatalok fogják megszabni, a gyakorlat azt mutatja, hogy ezek a piaci árnál jóval alacsonyabbak szoktak lenni – jegyezte meg.
Elmondta, hogy a gyárak és a gigaberuházás egészen biztosan nem a szegediek és nem a szegedi munkások érdekét szolgálja, hiszen a Fidesz könnyen összejátszhat Botkával a harmadik világból érkező olcsó munkaerő betelepítésében.
Fackelmann Isván hozzátette, hogy semmilyen rosszemlékű kollektivizálási folyamatot nem támogatnak, a Belgrád-Budapest vasútvonal miatt a kínaiak gyorsan piacot fognak szerezni a hazai KKV-k kárára. A szegedi Mi Hazánk elnöke arra emlékeztetett, hogy 1956-ban a szegedi egyetemisták fontos pontja volt a külföldi szerződések nyilvánosságra hozása, ez ma is aktuális követelés lenne.
A X- és Telegram-csatornáinkra feliratkozva egyetlen hírről sem maradsz le!