„Vasútépítésről nem tudok beszélni, az nem az én tárcámhoz tartozik” – válaszolta a honvédelmi miniszter Novák Elődnek, pedig múlt hónapban bejárta a médiát a hír: katonai célúvá minősítette a kormány a Déli Körvasút beruházását, így mégis megépülhet.
A miniszter éves meghallgatásán az egyetlen ellenzéki képviselőként jelen lévő Novák Előd rávilágított: korrupciós rekord, hogy Mészáros Lőrinc a 4-es metrónál is drágábban építhet 7 km vasutat, immár katonai célú beruházásnak minősítve, hogy a környezetvédelmi szabályokat megkerülhesse. A dél-budapesti vágányok, konkrétan a teherforgalom bővítését nemcsak a brutális túlárazás miatt nem támogatja a Mi Hazánk Mozgalom, hanem mert a fővároson áthaladó teherforgalmat növelő beruházás helyett a 2011 óta ígért V0 teherkörgyűrű megépítését szorgalmazza a párt.
A nemzetbiztonsági aggályokra először Novák Előd világított rá, már két éve: elsősorban multinacionális teherforgalmi érdekeket szolgálna a főként a Hamzsabégi sétány kárára történő vágánybővítés a tervezett Budapest-Belgrád-vasútvonal folytatásaként. A Déli Körvasút félrevezető név, hiszen nem a Budapestet elkerülő teherkörgyűrűt jelenti, hanem tranzit teherforgalmat a fővároson át. A meglévő vágányok modernizációja és a zajcsökkentés helyes, de további forgalom növelése nem kívánatos nemzetbiztonsági szempontból sem. Ugyanis itt halad át a Dunát keresztező forgalom 90-95%-a, így a helyettesítés kiépítésének elmulasztása a közlekedés és a szállítás veszélyeztetése. Nem szabad a stratégiailag fontos központokat erősíteni, inkább másik lehetőségeket kell létrehozni, mégpedig olyan helyen, ahol nem kell Budapest legnépesebb kerületén átvezetni, sőt a körgyűrű megépítésével kivezethetnék a tranzit teherforgalmat a fővárosból.
A X- és Telegram-csatornáinkra feliratkozva egyetlen hírről sem maradsz le!