Az igazán elszántak június 2-tól még beszerezhetik az utolsó lapszámokat, de aztán vége. Több mint 10 éves működés után nem adja ki többé nyomtatott formában a Humen Magazint, Magyarország egyetlen – ráadásul ingyenesen megjelenő – nyomtatott LMBTQ magazinját a Humen Media Hungary – írták oldalukon. Sajnos az nem derült ki, hogy akkor mégis ki finanszírozza ezt a tetemes személyzetet, amit állítólag „egy baráti társaság” hozott össze csak úgy a semmiből.
A készítők egyébként bevallottan a társadalmi gondolkodás átformálása érdekében indították útjára lapjukat, és céljuk között deklarálták az „elfogadás növelését”.
A több mint tíz év során nem egyszerűen egy nyomtatott magazin volt a Humen Magazin, a megjelent cikkek és interjúk sok LGBTQ fiatalnak segítettek önmaguk elfogadásában, miközben a többségi társadalom is betekintést nyerhetett az LGBTQ közösség életébe.
Az egyébként nem világos, hogyan akarták az „elfogadást növelni”, amikor a sokszor szinte egy az egyben a nyugatról importált tükörfordított „woke” jelszavakkal operáló magazin önbevallása szerint is elsősorban a magukfajtának szólt, másodsorban pedig
„jelentős érdeklődésre számíthat a melegek (sic!) életmódja, stílusérzéke és ízlésvilága alapján a fiatal, jól szituált és az átlagosnál magasabban képzett, márka orientált 18-40 éves női célcsoport körében is”.
Jelen sorok írójának fogalma sincs, hogy a „márka orientált” kifejezés alatt jelen esetben mégis mit kell érteni, a megfogalmazás alapján azonban a nyugati virágnyelvezetet vidékire fordítva a következőt mondhatjuk: a belpesti, unatkozó, gazdag liberális elitistákon kívül mást nem is tudnának, de nem is akarnak megszólítani, hiszen számukra a „magyar társadalom” eddig terjed. Ezek után csodálkozunk, hogy az ilyenekből kinövő balliberális pártok aztán a körúton túl kb. senkit nem tudnak megszólítani?
Ezt se a „nemzeti” kormánynak köszönhetjük
A lap megszűnését több tényező együttesen befolyásolta, ezekről Erdei Zsolt, a Humen Media Group alapítója és a Humen Magazin lapigazgatója beszélt:
„Az elmúlt két év nagyon sok kihívás elé állított minket, ami a koronavírus-járvánnyal kezdődött. Az abból történő kilábalás egy új környezetet teremtett mindenki számára, amelyhez folyamatosan alkalmazkodunk.”
Erdei szerint a járványügyi korlátozások miatt kevesebb emberhez jutott el a kiadványuk, mégsem ez végzett a lappal, hanem a gonosz, homofób nyersanyaghiány és infláció. Mint fogalmazott:
„Jelen pillanatban a gyártási és nyomdai folyamatokat illetően egy olyan alapanyagellátási és áremelkedési spirálban vagyunk, aminek nem látjuk a végét.
Emellett több üzleti partnerünk csak az utolsó pillanatban tudja eldönteni, hogy hirdet-e vagy sem, mert nem biztos benne, hogy az aktuális magazin megjelenésekor lesz-e mit eladnia, értékesítenie, elérhetőek lesznek-e a szolgáltatásai. Egy ilyen gazdasági környezetben pedig sokkal hatékonyabb számukra is a kizárólag online felületen való megjelenés, ahol sokkal rugalmasabbak tudunk lenni például egy hirdetési kampány indulásával.”
Tehát a „szivárványos” propaganda terjesztése ellen már többet tett az infláció, mint az ez ellen állítólag harcot hirdető Fidesz, mely 12 éve kétharmaddal kormányoz.
Nem vész el, csak átalakul
Aggodalomra azonban semmi ok, hiszen az kizárt, hogy a mai Magyarországon egy ilyen „korszakalkotó remekmű” végleg eltűnjön. Egyszerűen csak online formában folytatják tovább, az új platformon pedig
‘”a közösséget érintő friss hírek mellett LGBTQ kulturális, közéleti és életmód témákkal is jelentkezik. A már hetedik éve megrendezett összművészeti LGBTQ kulturális fesztivál (mert, hogy ilyenre is van keret), a Humen Fesztivál is folytatódik, és a filmnapoknak továbbra is a Művész mozi ad otthont.”
Tehát az „elnyomás korában” továbbra is sikeresen megoldott a nyílt téri fesztiválok szervezése, ahogyan a mozikban is gond nélkül megtekinthetőek az alkotásaik. Az ellenállás él!
Irányi Dániel
A X- és Telegram-csatornáinkra feliratkozva egyetlen hírről sem maradsz le!