A kiegyenlítő tartályból kiáramló forró víz és gőz hat utasnak okozott első- és másodfokú égési sérülést, de arra is volt példa, hogy az utazóközönségnek az erdőn keresztül kellett elhagyni a síneket.
„Amíg külföldi multinacionális autóipari összeszerelő üzem lett az egész ország, addig arra nem volt szükség a döntéshozók szerint, hogy a saját tömegközlekedési eszközeinket saját részre előállítsuk. Mára pedig ez oda vezetett, hogy a zökkenőmentes vasúti közlekedést sem tudja biztosítani a kormányzat, s elődjéhez, az akkor általuk legjobban bírált Gyurcsány és Bajnai által fémjelzett baloldali kormányokhoz hasonlóan vonalbezárásokra adta a fejét. Gyakorlatilag beismerve ezzel a lépéssel, hogy a vasút a végnapjait éli, hiszen nem csak a járműparkja, de a pálya nagy része is elavult – több, mint ötezer kilométer azonnali felújításra szorulna -, s amennyiben nem történik nagyfokú vasútfejlesztés, úgy annak a fentebb leírtakhoz hasonló következményei lesznek” – hívja fel a figyelmet Dócs Dávid, a Mi Hazánk alelnöke.
Mostani hír, hogy újabb mellékvonalakat zárnak be, augusztus 1-től tíz magyarországi vasútvonalon megszűnik a vasúti közlekedés – jelentette be pénteken a MÁV. Az érintett vonalak:
- 89 sz. (Miskolc-Tiszai―) Nyékládháza―Tiszaújváros,
- 114 sz. (Fehérgyarmat―) Kocsord alsó―Csenger,
- 121 sz. Újszeged―Mezőhegyes,
- 125 sz. Mezőhegyes―Battonya,
- 38 sz. Somogyszob―Nagyatád,
- 47 sz. (Dombóvár―) Godisa―Komló,
- 78 sz. Balassagyarmat―Ipolytarnóc,
- 98 sz. Abaújszántó―Hidasnémeti,
- 103 sz. Karcag―Tiszafüred,
- 146 sz. Lakitelek―Kunszentmárton (―Szentes).
A vasúttársaság közleménye szerint a bezárt vonalakon a jövőben vonathelyettesítő autóbuszok fognak közlekedni. „Az érintett mellékvonalakon közlekedő korszerű, légkondícionált autóbuszok kiszámítható és a korábbinál kényelmesebb eljutást tesznek majd lehetővé utasainknak” – írták.
„A Mi Hazánk a leghatározottabban tiltakozik a vonalbezárások ellen, hiszen a vasút volt az, amely kiépítését követően bekapcsolta az adott térséget az ország vérkeringésébe, mely a fejlődést hozta el. Ezzel szemben a vonalbezárások elszigetelik és a hanyatlás útjára lökik a régiót, ezért azt várjuk a kormánytól, hogy haladéktalanul oldja meg a MÁV körüli áldatlan állapotokat, s ne a vidéket büntesse újból a saját elhibázott politikája miatt!” – zárja reakcióját az országgyűlési jegyző.
(fotók:szegeder)
A X- és Telegram-csatornáinkra feliratkozva egyetlen hírről sem maradsz le!