Válságban a pedagógusképzés és az oktatási rendszer egésze, ez leginkább a létszámban mutatkozik meg, mert kevesebb mint kétezer pedagógus állt munkába, a pályaelhagyók száma körülbelül ötezer – ismertette Dúró Dóra.
Az országgyűlés alelnöke arra világított rá, hogy kilencezer elsőéves hallgatóból végül csak kétezer áll munkába tanárként, a többiek nem a végzettségüknek megfelelően helyezkednek el. Ennél sokkal rosszabb a helyzet, ha a természettudományokat helyezzük a fókuszba. Előfordulnak olyan felsőoktatási szakpárok, ahova senki nem jelentkezik, de bevett gyakorlat, hogy a legtöbb esetben rendre tíz alatti a felvételizők száma. Ez minden kormányzati kommunikáció ellenére mutatja, hogy a tanári szakma nem vonzó a fiatalok körében.
A státusztörvény tervezetének nyilvánosságra kerülése után másfél hónap alatt nagyjából ötszáz pedagógus hagyta el a pályát.
A Mi Hazánk parlamenti képviselője felhozta a kompetenciamérés eredményeit, amelyek soha nem voltak ilyen rosszak.
A nyolcadikosok 40 százalékának szövegértési kompetenciája a minimum szintjét sem éri el.
Ez jól mutatja, hogy ennek a kormánynak egyetlen oktatási reformja sem volt sikeres.
Az első osztályosok 5 százaléka megbukott, holott a felsőbb évfolyamokon nagyjából 2 százalék az arány. Emelkedett (10 százalékra) a sajátos nevelési igényű gyerekek arány, ami megint nem a kormány sikeréről árulkodik.
Dúró Dóra szoros összefüggést lát a fenti adatok és a koronavírus alatti iskolabezárások között. A Mi Hazánk szerint az integrált oktatás minden áron való erőltetése szintén elbukott, átfogó reformra van szükség, az alapkészségek fejlesztésének középpontba állításával.
A tananyag csökkentésére is szükség van, mert a diákok és a pedagógusok egyaránt túlterheltek – foglalta össze.
A X- és Telegram-csatornáinkra feliratkozva egyetlen hírről sem maradsz le!