Augusztus elsejétől az ország tíz regionális vasútvonalán szüntette meg a személyvonatok közlekedését a MÁV, amelynek egyik áldozata a Nyékládháza- Tiszaújváros vonal lett. Érthetetlen ez az intézkedés, hiszen ez egy villamosított vasútvonal, ahol a teherforgalom folyamatos, tehát nem az elavult BZ típusú motorvonatok miatt kell ezen a vonalon a – többek között Hejőkeresztúron is megálló – vonatokat buszokkal helyettesíteni – hívja fel a figyelmet közleményében a Mi Hazánk választókerületi elnöke.
Mással is vannak gondok
Leszakadt felsővezeték, felforrt hűtővíz, nem működő WC, rossz klíma, túlterhelt vasutasok, permanens késés, bezárt vasútvonalak. A MÁV-ról szóló hírek ezeket említették az elmúlt hetekben, miközben a vasúttársaság korábban még fejlesztéseket és nyugati színvonalat ígért.
Az érintett, illetve a többé nem érintett, tehát a bezárt vonalak:
- 89 sz. (Miskolc-Tiszai―) Nyékládháza―Tiszaújváros,
- 114 sz. (Fehérgyarmat―) Kocsord alsó―Csenger,
- 121 sz. Újszeged―Mezőhegyes,
- 125 sz. Mezőhegyes―Battonya,
- 38 sz. Somogyszob―Nagyatád,
- 47 sz. (Dombóvár―) Godisa―Komló,
- 78 sz. Balassagyarmat―Ipolytarnóc,
- 98 sz. Abaújszántó―Hidasnémeti,
- 103 sz. Karcag―Tiszafüred,
- 146 sz. Lakitelek―Kunszentmárton (―Szentes).
A vasúttársaság közleménye szerint a bezárt vonalakon a jövőben vonathelyettesítő autóbuszok fognak közlekedni. „Az érintett mellékvonalakon közlekedő korszerű, légkondícionált autóbuszok kiszámítható és a korábbinál kényelmesebb eljutást tesznek majd lehetővé utasainknak” – írták korábban.
Mi Hazánk: mindent vissza
A MÁV-Volán csoport szerint a vonatpótló autóbuszok kiszámítható és a korábbinál kényelmesebb eljutást tesznek majd lehetővé az utasoknak, ezzel szemben az a szomorú igazság, hogy a legtöbb busz érkezése és indulása életszerűtlen időpontban van, amivel sem munkahelyre, sem iskolába nem lehet időben beérni. Felmerül a szándékosság is, úgy mint korábban sokszor a semmihez nem igazodó menetrendek bevezetése után, kihasználatlanságra hivatkozva megszüntettett járatok, majd bezárt vonalak esetében.
A MÁV-Volán csoport júliusban kiadott közleménye szerint, „további intézkedésig” áll fenn ez a helyzet. A Mi Hazánk Mozgalom szerint az egyetlen elfogadható további intézkedés a személyvonat közlekedés azonnali visszaállítása a Nyékládháza-Tiszaújváros vonalon, hiszen ez a húsz kilométeres szakasz köti össze Tiszaújvárost a Budapest-Miskolc fő vasútvonallal, így az országos közlekedésnek is szerves része. Elvárjuk továbbá, hogy a menetrendek kialakításánál széleskörű igényfelmérés után, vegyék figyelembe a dolgozni, tanulni járó emberek esetleges kéréseit – írja még közleményében Szajlai János.
A X- és Telegram-csatornáinkra feliratkozva egyetlen hírről sem maradsz le!