Noha a chiphiány korántsem okozott „összeomlást”, mint ahogyan azt a pánikkeltésben mindig is érdekelt média állította, ettől függetlenül komoly kihívásokat állított az autóipar elé. Főleg a németeknek kellett rádöbbenniük, mennyire kiszolgáltatottak Ázsiának és Amerikának.
A nehézségek pedig a Covid-hisztéria lecsengése után sem szűntek meg, és az ellátási lánc a mai napig nehézségekkel küzd. Az Audi egyik vezető menedzsere szerint például a német autóiparnak évekbe telik, mire kilábal a helyzetből, pedig az országban több chipgyár is épül. Azóta is igyekeznek átszervezni az ellátást, csökkenteni az ázsiai és amerikai cégekkel szembeni függőséget.
Ennek részeként épít Németországban chipgyárat például az Intel, valamint a TSMC is, viszont ezek a beruházások hosszú évek alatt épülnek csak meg – hívta fel a figyelmet Renate Vachenauer az Augsburger Allgemeine cikkében. A helyzeten csak az segíthet, ha egy modellben több egyforma chipet használnak – mert egy autóba most 8000 eltérő chipet építenek.
Origo nyomán – kiemelt képünk illusztráció
A X- és Telegram-csatornáinkra feliratkozva egyetlen hírről sem maradsz le!